Günaydın Dostlar,
Raylı sistemlerin her
türlüsünü severim. Bırakın gerçeğini oyuncağına da ilgim büyüktür. Tabii sadece
sevmekle kalmıyorum, çok sık kullanıyorum da. İstanbul gibi bir şehirde bir
yere raylı sistemle gidebilme imkânı varsa muhakkak kullanılmalıdır. Çok mecbur
olmadıkça dışarıya hayatta arabayla çıkmam. Trafik ve park sorunu insanı
yıpratıyor.
Çok sevdiğim ve çok
kullandığım için de çok takip ederim. Yapımı devam eden hatları veya devam
edemeyenleri hepsini yakından izlerim.
Fırsat buldukça ve
bilgi aldıkça yapımı devam eden hatların durumunu sizlerle paylaşacağım.
İstanbul
M1B Kirazlı-Halkalı metrosu için 19 Mart’ta yeni bir ihale yapılacağı
açıklanmıştı. İhaleyi Dido-Ray Yapı – Akçadağ İnşaat’ın aldığı açıklansa da
inşaata ne zaman başlanacağı konusunda henüz bir bilgi yok. Bildiğiniz gibi ilk
ihalede yol alınamamış sadece %8’lik bir ilerleme oranı sağlanabilmişti. Toplam yatırım bedeli (272 adet araç dahil)
31,5 milyar TL.
M4 Tavşantepe-Tuzla hattı M4 hattının diğer bir uzantısı. M4 Kadıköy-Sabiha
Gökçen hattı daha önce hizmete açılmıştı. Bu hattın bir diğer uzantısı da
Tavşantepe’den ayrılarak Tuzla’ya giden hat. İlerleme oranının %50 seviyelerine
ulaştığı ve TBM kazısının tamamlandığı açıklandı.
M3 Bakırköy-Kirazlı metro hattı 10 Mart’ta
hizmete açıldı.
M3 Hattı’nın
Başakşehir – Kayaşehir uzantısı 28 Nisan 2023’te hizmete girmiş ve hattın
istasyon sayısı 13’e ulaşmıştı. Bugün işletime alınan Bakırköy Kirazlı uzantısı
ile toplam istasyon sayısı 19 oldu. Yıldıztepe
İstasyonu’nun inşaatı henüz sürdüğünden trenler bu istasyonda durmadan
ilerliyor.
İBB, “Geçen yıl başka
bir hattımız için gerçekleştirilen araç ihalesi kapsamında yapılan revizyonla
40 adet aracın bu bölgedeki açığı kapatmak üzere siparişi verilmiştir.”
şeklinde bir açıklama yaptı.
M5
Çekmeköy-Sultanbeyli projesinde Çekmeköy - Samandıra Merkez olarak belirlenen
ilk etap 16 Mart’ta hizmete açıldı.
M5 Hattının uzantısı
niteliğindeki projede bu açılışla beraber dört istasyon daha devreye girmiş
oldu. Meclis, Sarıgazi, Sancaktepe ve Samandıra istasyonları 16 Mart saat 15,45
itibarıyla yolcuların kullanımına açıldı.
M7 Esenyurt
Uzatmasında TBM kazıları devam
ediyor. Birinci etabın 2025 yılı sonunda bitirileceği açıklandı. Şu anda
fiziksel ilerleme oranı %36’yı geçti. Birinci etabın uzunluğu yaklaşık 7 km. Mecidiyeköy-Mahmutbey
Metrosu’nun devamı niteliğinde olan projede, ilk aşamada dört yeni istasyon
inşa ediliyor. Bu projenin yatırım bedeli (220 adet araç dahil) 28,7 milyar TL.
Bu yıl için 3,7 milyar TL harcama öngörülüyor.
M7 Kabataş Uzatmasında
da çalışmalar devam
ediyor. Kabataş İstasyonu’nun 2024 yılı sonunda hizmete
açılması beklense de son zamanlarda 2025 de çok fazla telaffuz edilmeye
başlandı. Beşiktaş İstasyonu’nun açılışının ise (arkeolojik kazılar nedeniyle)
2027 yılını bulabileceği konuşuluyor. Kabataş İstasyonu hizmete açıldığında
trenler Beşiktaş İstasyonu’nu pas geçecek şekilde işletilecek.
M8 Bostancı-Dudullu
Metrosu 6 Ocak 2023 tarihinde hizmete açılmıştı.
Açılmış olsa da istasyonların giriş çıkışlarında eksiklikler vardı.
Bostancı İstasyonu’nda
deniz tarafında tek bir giriş-çıkış vardı. Oradan çıkıp tren istasyonuna
yürümek kullanışlı bir çözüm değildi. Geçen
hafta tren istasyonu tarafındaki giriş-çıkış
da açıldı ve bu zorluk ortadan kalkmış oldu. İstasyona sadece 50 metre
uzaklıkta.
Mevlâna İstasyonu’nda
iki adet giriş çıkışın yapımı devam ediyor. Ağustos
2024’de açılmasını bekliyoruz.
En büyük sorunlardan
biri Kozyatağı İstasyonu’ndaydı. M4 hattına aktarma yapabilmek için dışarı
çıkıp yan yoldan yürümeniz gerekiyordu. Sabiha Gökçen’e giden hat olduğu için birçok
yolcu için çok sıkıntılı bir durum yaratıyordu. Bu sıkıntı da çözüldü. Kozyatağı aktarma tüneli 2 Nisan 2024 tarihi itibariyle
yolcuların kullanımına açıldı. Artık yeryüzüne çıkmadan aktarma
yapabilmek imkânı sağlanmış oldu.
İçerenköy
İstasyonu’nda bulunan diğer giriş-çıkış çalışmaları da devam etmektedir. Eylül 2024’de açılmalarını bekliyoruz.
M8 Metrosu’nun son
seferi saat 23.00’de hareket etmektedir. Diğer metrolarda olduğu gibi 00.00’a
çekilmesiyle ilgili çalışmalar da devam etmektedir.
M9 Ataköy-İkitelli hattının Ataköy – Bahariye
kesimi 18 Mart’ta hizmete açıldı.
Yeni etabın açılması
ile birlikte hattın uzunluğu 6,9 kilometreden 17,2 kilometreye, istasyon sayısı
ise 5’ten 13’e ulaştı.
Bu hattın en önemli
istasyonu olan ve aynı zamanda gelecekte M1 hattının (Kirazlı-Halkalı)
entegrasyon durağı olan Mimar Sinan İstasyonu’nun çevre düzenlemesi ve istasyon
düzenlemesi sebebiyle mart ve nisan aylarında açılışının yapılamayacağı İBB
tarafından belirtilmişti. Açılışın 31 Mayıs 2024’e kadar gerçekleşmesi
beklenmektedir.
Bu hattan İkitelli
Sanayi İstasyonu’nda M3 Hattı’na, Yenibosna İstasyonu’nda M1A Hattı’na, Ataköy
İstasyonu’nda Marmaray’a aktarma yapabilirsiniz.
M10 Pendik-Sabiha
Gökçen Uzatma hattında fiziksel
ilerleme oranı %65’i geçti. 5,8 milyar lira bütçe ayrılan hat, 13 kilometrelik
8 istasyonlu iki bağımsız metro hattından oluşuyor. Projenin Haziran 2025’de bitirilmesi planlanıyor. Toplam
yatırım bedeli (240 adet araç dahil) 18,3 milyar TL.
M11 İstanbul
Havalimanı-Halkalı hattının Arnavutköy’e kadar olan ilk etabı 19 Mart’ta
hizmete açıldı.
Kayaşehir, Olimpiyat
Köy, Halkalı Stadı ve Halkalı İstasyonlarının ise yıl sonunda hizmete girmesi
planlanıyor. 32 km’lik metro hattı tamamlandığında İstanbul Havalimanı Halkalı
arası 30 dakikaya düşecek.
M12 Göztepe-Ümraniye metro hattında fiziksel ilerleme oran %76’yı geçti ve kısmi
test sürüşleri yapıldı. 13 kilometre uzunluğundaki 11 istasyonlu hattın Mayıs 2025’te tamamlanması hedefleniyor.
Toplam bütçesi (56 adet araç alımı
dahil) 20,1 milyar TL.
M13
Söğütlüçeşme-Yenidoğan metro hatttı
24,6 km uzunluğunda 15 istasyonlu bir projedir. 10 Mart’ta projenin yeniden
başladığı belirtildi.
M14 Altunizade-Çamlıca
metrosunun da 2025 yılında tamamlanması hedefleniyor. Şu ana kadar
%37 civarında fiziki ilerleme kaydeden projede tünel kazıları devam ediyor. 3,5
kilometrelik 4 istasyonlu metro hattının toplam yatırım tutarı (10 adet araç
dahil) 3,8 milyar TL. 2024 yılı için 1,5 milyar TL bütçe ayrılmış. Ulaştırma ve
Altyapı Bakanlığı hattın Bahçelievler ve Kazım Karabekir’e uzatılacağını ve
Göztepe-Ümraniye metrosu ile Kazım Karabekir İstasyonu’nda entegre olacağını
açıkladı.
M20 Sefaköy-Tüyap
(Beylikdüzü) metrosu için onay
bekleniyor. Metronun dış borçlanma talebi belediye meclisinde onaylanmış olsa
da ne yazık ki 2024 yatırım programında yer almadı. 19,5 kilometre
uzunluğundaki hat Sefaköy’den başlıyor. Metrobüs hattı ile birçok noktada
entegrasyonu olan bu güzergâh 10 istasyondan oluşuyor ve Tüyap arkasındaki depo
ve bakım merkezinde son buluyor. Bu hattın Sefaköy-İncirli bölümünün
değişebileceği de konuşulmaya başlandı.
T7 Feshane-Bayrampaşa
Tramvay hattının sözleşmesi
imzalandı. 3,2 km uzunluğundaki hatta 5 istasyon bulunuyor. Bu hattın
Eyüpsultan’dan geçip Eminönü-Alibeyköy hattı ile entegre olacağı belirtildi.
T10
Üsküdar-Kadıköy-Maltepe Tramvay Projesi’nde fizibilite
ve projelendirme çalışmaları tamamlandı. Projeye Anadolu Tram adı verilmiş.
21,3 kilometrelik tramvay hattında 33 istasyon bulunuyor.
Üsküdar-Harem Tramvay
Projesi’nde proje hazırlık
çalışmaları devam ediyor. Her ne kadar nostaljik bir tramvay olarak düşünülse
de Üsküdar Harem arasındaki ulaşıma da katkı sağlayacağını düşünüyorum.
U3 Sirkeci-Kazlıçeşme raylı sistem hattı 26 Şubat’ta hizmete açıldı.
Proje kapsamında; 7,3
kilometre yaya ve bisiklet yolu, 122 bin 550 metrekare meydan ve rekreasyon
alanları, 6 bin metrekare kapalı sosyal kültürel alan, 74 bin metrekare yeni
yeşil alan, 22 adet karayolu ve yaya alt geçidi inşa edildiği belirtildi.
Kocaeli
Gebze-Darıca Metrosu; inşaatı 2018’de başlayan, Darıca Sahili’nden başlayarak
Gebze Organize Sanayi Bölgesine kadar ulaşan, 15,40 km’lik iki hattan oluşan 11
istasyonlu bir metro projesidir. İlerleme oranı %80’i bulan projede test
sürüşleri başladı. Geçen hafta Fatih Hastanesi durağında çıkan yangın
itfaiyenin çabuk reaksiyonu sayesinde çok ucuz atlatıldı.
Ulaştırma ve Altyapı
Bakanlığının Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ile birlikte yapımına devam ettiği
projenin 2024 yılının sonunda tamamıyla hizmete
girmiş olacağı açıklandı.
Ankara
A2 Dikimevi-Natoyolu hattında ön yeterlilik ihalesi yapıldı. Daha
önce ihaleye gelen tekliflerin çok yüksek olduğu ve en kısa zamanda ihalenin
iptal edileceği ve yeni bir ihale yapılacağı belirtilmişti. 2028 hedefli proje
için bu yıl 2 milyar TL bütçe ayrılmış.
Başkentray Yenikent
Uzantısı yaklaşık 18 kilometrelik
düz bir hat. Kayaş ile Sincan arasında faaliyet gösteren Başkentray’ın
Yenikent’e kadar uzatılması planlanıyor. Başta Kazan Soda olmak üzere yük
taşımacılığıyla entegre bir proje olarak düşünülen hatta ilerleme oranının %55
seviyelerinde olduğu açıklandı. Projenin 2024 yılı
sonunda açılması hedefleniyor.
M2 Bağlıca ve
Yaşamkent Uzantıları projesi M2
Kızılay-Çayyolu Hattına yapılacak iki ayrı uzantıyı kapsıyor. Korukent’ten
hemen sonra bir makas ile ayrılacak olan hattın bir tanesi Bağlıca’da, diğeri
de Yaşamkent Merkez’de son bulacak. 9,36 km’lik ve 5 istasyonluk hattın projesi
tamamlandı ve incelenmek üzere Ulaştırma ve Altyapı bakanlığına teslim edildi.
Keçiören Şehitler – Forum
Uzatma Hattı için de proje aşaması
tamamlandı ve proje onaylandı. Yapım ihalesi önümüzdeki dönemde yapılacak. M4
Kızılay-Keçiören hattının devamı niteliğindeki proje 7,69 km uzunluğunda ve 4
istasyonu (Sanatoryum, Ufuktepe, Ovacık, Forum) bulunuyor.
M5 Kızılay Dikmen Metrosu’nda etüt ve sondaj çalışmaları devam ediyor. M4 Kızılay-Keçiören hattının Kızılay
kuyruk tünelinden devam edip Atatürk Sitesi (Mevlâna Bulvarı Çaldağ Kavşağı)
yönünde 10 istasyon olarak planlanıp proje çalışmaları başlatılan hattın Oran
yönünde bir istasyon daha uzatılarak 11 istasyon olarak projelendirilmekte
olduğu açıklandı. Ayrıca devam güzergahı TRT yönüne doğru 2,6 km hat ve iki istasyonun
(TRT ve İlkbahar Mahallesi) daha ön projeleri çalışılmaktadır.
M6 Çayyolu-Sincan Birleştirme Hattı M2 Çayyolu ile M3 Sincan hattını
birleştirmek için planlanmış bir projedir. Proje çalışmaları devam eden hat 10
km olacak ve 5 istasyondan (Bağlıca, MTA, OSB, Eryaman 1-2, Devlet Mahallesi)
oluşacak. Bu hat ile beraber Çayyolu-Sincan arasındaki geçiş süresi (25 dakika)
kısalacağı gibi Başkentray ve YHT hatlarıyla da entegrasyon sağlanacak.
Bağlıca-Sincan-Törekent Hattı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından
projelendirilen bir hat olup 2024 yatırım programında 11,9 milyon TL bütçe
ayrılmış.
Esenboğa Havalimanı Metrosu uzun zamandır gündemde olmakla beraber çok
fazla yol alamadı. 2024 yılında da bu proje için ayrılmış bir ödenek olmasa da sayın
bakan tarafından 2024 yatırım programına alındığı açıklanmıştı. 28 km’lik proje
daha uzun yıllar hayata geçecek gibi durmuyor.
İzmir
M1 F. Altay –
Narlıdere metrosu 24 Şubat’ta hizmete açıldı.
Yedi istasyondan
oluşan hat, Narlıdere’den Evka-3 (Bornova) durağına kadar kesintisiz ulaşım
sağlıyor. Ülkemizdeki her projede olduğu gibi burada da ufak tefek eksiklerle
bir açılış yapıldığı belirtiliyor. Umarım eksikler en kısa sürede tamamlanır.
M2 Üçyol – Buca metrosunda bir TBM (Tünel Açma Makinesi) çalışmaya başladı,
bu ay içinde üç TBM’nin daha devreye gireceği belirtildi.
Üçyol, Zafertepe,
Bozyaka, General Asım Gündüz, Şirinyer, Buca Belediyesi, Kasaplar Meydanı,
Hasanağa Bahçesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Koop. ve Çamlıkule
istasyonlarının bulunacağı 13,5 km'lik Buca Metro hattı, F.Altay - Bornova
arasında çalışan mevcut metro hattı ile Üçyol İstasyonu'nda, İZBAN hattı ile de
Şirinyer İstasyonu'nda entegre olacaktır.
M3 Karabağlar-Gaziemir
Metrosu İzmir’in en uzun hattı
olacak. Karabağlar-Gaziemir metrosu için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği
Bakanlığı onay verdi. Proje 34,3 milyar TL’ye mal olacak. Projenin beş yıl
içinde tamamlanması bekleniyor.
Halkapınar – Otogar metro hattı için 2024 yatırım planında on birinci kez 3 bin
TL’lik sembolik ödenek belirlendi. On yılı aşkın bir süredir kent gündemini
meşgul eden 4,5 km uzunluğundaki Otogar hattı bir süre daha yol alamayacak gibi
görünüyor.
T3 Çiğli tramvayı 27 Ocak’ta hizmete açıldı ve günde otuz binin üzerinde yolcu taşıyarak İzmirlilere
hizmet vermeye devam ediyor.
T4 Bostanlı-Örnekköy
Tramvayı 17.04.2023 tarihinde
Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne sunum yapılmıştır. 26.04.2023 tarihinde
ise uygulamaya esas kesin projeler ve raporlar Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne onay için gönderilmiştir, 08.02.2024 tarihli
yazı ile uygulamaya esas kesin projeler ve raporlar AYGM tarafından
onaylanmıştır. Yatırım Programına alınması için T.C. Cumhurbaşkanlığı Strateji
ve Bütçe Başkanlığı’na başvuru yapılacaktır.
Adana
Turgut Özal Bulvarı
Tramvay Hattı planlama
aşamasındadır. Hat 10 km 14 istasyon olup güzergâh Turgut Özal Bulvarı’nı takip
ederek sonrasında yapımı tamamlanan 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ve buradan Şehir
Hastanesine ulaşacak şekilde planlanmıştır.
Öğretmenler Bulvarı
Tramvay Hattı da planlama
aşamasındadır. 8,3 km 11 istasyon olup güzergâh gelişme konut bölgesinden
geçmekte ve Turgut Özal Bulvarı Tramvay Hattı’na ve Turhan Cemal Beriker
Bulvarı – Girne Bulvarı Tramvay Hattı’na bağlanacak şekilde planlanmıştır.
Turhan Cemal Beriker
Bulvarı-Girne Bulvarı Tramvay Hattı
36,5 km 37 istasyon olup Adana kent merkezini, Adana Organize Sanayi Bölgesi’ne
bağlayacak şekilde planlanmıştır. Bu hat da planlama aşamasındadır.
Yukarıda adı geçen üç
hattın 2025-2027 yılları arasında tamamlanması hedeflenmektedir.
Gaziantep
Gaziantep Büyükşehir
Belediyesi tarafından projelendirilen Gar – Düztepe – Hastane Sürücüsüz
Metro Hattı Cumhurbaşkanlığı 2024 yatırım programına alındı. 15 milyar
TL’lik projenin yaklaşık 10.5 kilometre uzunluğunda olması ve iki yıl
içerisinde tamamlanması planlanıyor.
Gaziray Banliyö
Hattı’nın 1 istasyon ve 7
kilometre uzatılarak ticaretin yeni kalbi olacak BÜSEM’e ve 4 istasyon ve 15.3
kilometre uzatılarak Gaziantep Havalimanı’na bağlantısı yapılacağı açıklandı.
Günlük ortalama 10 bin yolcuya OSB ile KÜSGET arasında hizmet veren Gaziray
böylelikle daha fazla insanın faydalanacağı bir ulaşım aracı niteliği
kazanacak.
Yüksek Hızlı Tren
Ankara-İstanbul yüksek hızlı tren hattında T26 Tüneli, Doğançay Ripajı ve
ikinci kesimlerdeki işlerin tamamlanmasından sonra seyahat süresinin 35 dakika
kısalacağı açıklandı. Bu işlerin ne zaman biteceği konusunda henüz net bir
bilgi yok.
Ankara-İzmir yüksek hızlı tren hattının 2028 yılında hizmete alınması
planlanıyordu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından yapılan son açıklamada açılış tarihinin 2027 yılına çekildiği belirtildi. Bugüne
kadar çalışmaların %63’ü tamamlandı. 9 istasyonlu hat Afyonkarahisar, Uşak,
Manisa ve İzmir gibi illerimizin de hızlı tren ile buluşmasını sağlayacak. Bu
hattın altyapı çalışmaları için 2024 yatırım programında 6 milyar TL bütçe
ayrıldığı belirtiliyor.
Ankara-Bursa yüksek hızlı tren hattının 2026
yılında hizmete alınması beklenmekle birlikte son günlerde 2027 yılının
da çok fazla telaffuz edilmeye başladığını görmekteyiz. Bu projede ilerleme
oranı %80’e ulaştı. Proje maliyeti 26 milyar TL olarak açıklandı.2024 yılında
bu hattın altyapı projeleri için 50 milyon TL planlanmış.
56 kilometre
uzunluğundaki Bursa – Yenişehir kesimi, 95 kilometre uzunluğundaki
Bandırma-Bursa ve 50 kilometrelik Yenişehir-Osmaneli kesimleri olmak üzere
toplam 201 kilometrelik hatta altyapı ve üstyapı çalışmalarına eş zamanlı
olarak devam ediyor.
Halkalı-Kapıkule projesinin Çerkezköy-Kapıkule arasındaki 153 kilometrelik
kesimde (1. Etap) yapım çalışmaları devam etmekte olup projede %73 fiziki
ilerleme sağlanmıştır. Bu etabın 2025 yılı sonuna kadar
bitmesi planlanmaktadır. Projenin diğer fazları olan
Ispartakule-Çerkezköy arasındaki 67 km’lik kesim ve Halkalı-Ispartakule
arasındaki 9 kilometrelik kesimin de 2028 yılına kadar
tamamlanması bekleniyor.
Kayseri-Yerköy hattı Yerköy’den başlayıp, Şefaatli, Yenifakılı,
Himmetdede’den geçerek, Kayseri’yi, Ankara-Sivas hızlı tren hattından
Ankara’ya, Ankara-Eskişehir-İstanbul hızlı tren hattı üzerinden de İstanbul’a
kadar bağlayacak. Kayseri-Ankara-İstanbul arasında kesintisiz ulaşım sağlanacak
proje ile Kayseri-Ankara arasındaki mesafe iki saate inecek. Proje kapsamında,
142 kilometrelik yüksek hızlı tren güzergahında 2 istasyon, 15 tünel, 5 viyadük
18 köprü, 136 alt/üst geçit planlanıyor.
Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep yüksek standartlı demiryolu hattı inşaatı kapsamında bu
güzergahtaki mevcut tren seferlerinin 22 Nisan’dan itibaren durdurulacağı
açıklandı. Tren seferlerine verilecek olan aranın iki yıl olması bekleniyor.
İstanbul-Sivas YHT seferlerinin artık Ankara’da aktarma yapmadan
yapılabileceği açıklandı. Başlangıç tarihi olarak da 27 Nisan tarihi verildi.
Bölgesel Trenler
İzmir – Bandırma arasında hizmet verecek olan 6 Eylül Ekspresi ve 17 Eylül
Ekspresi trenleri, 12 Ocak’tan itibaren karşılıklı olarak seferlere
başlamıştır. Tren yolculuk güzergahında İzmir, Manisa ve Balıkesir illerinden
geçmektedir.
Karaelmas Ekspresi 12 Nisan’da seferlerine başladı. Daha çok turistik amaçlı olarak düşünülen tren Ankara –
Zonguldak hattında haftada bir gidiş ve bir geliş olarak planlandı. Ankara’dan
yola çıkan tren sırasıyla Kalecik, Çankırı, Çerkeş, Karabük istasyonlarına
uğrayarak Zonguldak’a ulaşıyor. Dönüş yolunda ise Yenice ve Eskipazar’da
duracak olan trenin son durağı Ankara olacak.
Ankara – Elmadağ Treni
21 Mart’ta seferlerine başladı. Her gün Ankara Elmadağ arasında 6 sefer yapılacak. Ankara
Elmadağ bölgesel treni 136 koltuk kapasiteli dizel setlerden oluşacak. Seyir
süresi 40 dakika olacak trenler sadece Kayaş İstasyonu’nda duracak. Hareket
saatleri Ankara’dan 06.10, 12,25 ve 17,40 saatlerinde; Elmadağ’dan da 07.20,
13.30, ve 18.55 olarak belirlendi.
Mezopotamya Ekspresi yeni bir turistik tren olarak Ankara-Diyarbakır güzergahında
17 Nisan’da seferlerine başlayacak. Toplam 180 yolcu kapasitesine sahip olan ve
dokuz yataklı ile bir yemekli vagondan oluşan trenin yolculuğu 24 saat sürecek.
Van Gölü Ekspresi de (Ankara-Tatvan arasında) turistik tren seferlerine nisan
ayı içinde başlayacak. Elazığ ve Kayseri duraklarında süreli duruşlar yapacak
olan trenin ev konforu sunan yataklı ve yemekli vagonlar ile donatıldığı
belirtildi.
İstanbul’da ve diğer
birçok şehirde raylı sistem çalışmaları devam ediyor. Bu sabah bir kısmını
sizler için özetlemeye çalıştım. Bakalım önümüzdeki günlerde ne gibi gelişmeler
göreceğiz.
Sağlıklı kalın, mutlu
kalın…
Günaydın Dostlar,
YanıtlaSilYazılarımı X'te (Twitter) AykutEvrankaya sayfasında, Facebook'ta Sabah Sabah Evrankaya sayfasında, LinkedIn'de Emin Evrankaya sayfasında takip edebilirsiniz.
Sağlıklı kalın, mutlu kalın...
Emin, Trabzon rayli sistem bilgilendirmesini ne zaman yapacaksin😊😊ANY
YanıtlaSilZorluoglu'nun projesinde kaldırım üstünde giden metro vardı, raylı sistemde ciddiyet bu kadar. 50 sene sonra ancak yaparlar
SilEn kısa zamanda inşallah.
SilBursa-istanbul hatti ne zaman bitiyor acaba
YanıtlaSilzahmet olmazsa okusaydınız
SilBüyük emek. Eline sağlık.
YanıtlaSilM10 tamamlanmadı mı? T10 cok onemli bir hat.
M10 açılmadı. Yazımda da belirttiğim gibi şu anda 2025 Haziran konuşuluyor.
SilBaskentimize hic yakismiyor. İstanbuldaki projelerin 10’da biri baskentte yok.
YanıtlaSilÇok faydalı bilgiler verdiniz çok teşekkür ediyorum
YanıtlaSilKırklareli Lüleburgaz,Edirne - İstanbul hizli tren hakkinda bilgi rica etsek ,
Günaydın. Yukarıda belirtmiş olduğum Halkalı-Kapıkule Hattı dışında başka bir bilgi yok elimde maalesef.
Silİstanbul-anttalya hattini goremedim
YanıtlaSilEylül 2023'te Eskişehir-Antalya etüt çalışmalarının bittiğine dair bir bilgi almıştık ama henüz ihale yapıldığına veya yatırım programına alındığına dair bir şey göremedim. Kısa vadede çok bir şey göremeyeceğiz gibi duruyor.
Sil