19 Mayıs 2024 Pazar

Raylı Sistemler Mayıs 2024

Günaydın Dostlar,

Raylı sistemlerin her türlüsünü severim. Bırakın gerçeğini oyuncağına da ilgim büyüktür. Tabii sadece sevmekle kalmıyorum, çok sık kullanıyorum da. İstanbul gibi bir şehirde bir yere raylı sistemle gidebilme imkânı varsa muhakkak kullanılmalıdır. Çok mecbur olmadıkça dışarıya hayatta arabayla çıkmam. Trafik ve park sorunu insanı yıpratıyor.

Çok sevdiğim ve çok kullandığım için de çok takip ederim. Yapımı devam eden hatları veya devam edemeyenleri hepsini yakından izlerim.

Fırsat buldukça ve bilgi aldıkça yapımı devam eden hatların durumunu sizlerle paylaşacağım.



İstanbul

M1B Kirazlı-Halkalı Metrosu uzun süredir beklenen bir proje. Bildiğiniz gibi yıllar önce yapılan ilk ihalede yol alınamamış ve sadece %8’lik bir ilerleme oranı sağlanabilmişti. Geçen ay yeni bir ihale yapıldı ve İBB meclisinden kredi onayı alındı. Proje kamu yatırım programında halihazırda yer aldığından dolayı yeni bir onay gerekmiyor ve inşaat çalışmalarının hız kazanması bekleniyor.

M4 Tavşantepe-Tuzla Hattı, M4 Hattı’nın diğer bir uzantısıdır. M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Hattı daha önce hizmete açılmıştı. Bu hattın bir diğer uzantısı da Tavşantepe’den ayrılarak Tuzla’ya giden hat. Bu projenin birinci etabı olan Pendik Merkez-Kaynarca Merkez arasındaki kısımda çalışmalar devam etmekte olup (%50 ilerleme sağlandığı açıklanmıştır) 2025 Ekim’de açılması planlanmaktadır. Projenin ikinci etabı olan Kaynarca-Tuzla Hattı için proje revizyonları ve finansman çalışmaları devam etmektedir.

M3 Bakırköy-Kirazlı Hattı’nın Başakşehir – Kayaşehir uzantısı 28 Nisan 2023’te hizmete girmiş ve hattın istasyon sayısı 13’e ulaşmıştı. 10 Mart 2024’te işletime alınan Bakırköy Kirazlı uzantısı ile toplam istasyon sayısı 19 oldu. Yıldıztepe İstasyonu’nun inşaatı henüz sürdüğünden trenler bu istasyonda durmadan ilerliyor. Bu istasyonun yıl sonuna kadar bitirilmesi planlanmaktadır.

M5 Çekmeköy-Sultanbeyli projesinde Çekmeköy - Samandıra Merkez olarak belirlenen ilk etap 16 Mart’ta hizmete açıldı.

M5 Hattının uzantısı niteliğindeki projede bu açılışla beraber dört istasyon daha devreye girmiş oldu. Meclis, Sarıgazi, Sancaktepe ve Samandıra istasyonları 16 Mart itibarıyla yolcuların kullanımına açıldı.

Sultanbeyli’ye kadar olan kısmın da 2025 yılının ilk çeyreğinde açılması planlanıyor.

M7 Esenyurt Uzatmasında TBM kazıları devam ediyor.  Birinci etabın 2025 yılı sonunda bitirileceği açıklandı. Birinci etapta fiziksel ilerleme oranı %40’a ulaştı. Birinci etabın uzunluğu yaklaşık 7 km. Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu’nun devamı niteliğinde olan projenin, ilk etabı Mahmutbey, Bölge Parkı, Atatürk, Toplu Konut, Tema Park ve Hastane olarak düşünülüyor.

M7 Kabataş Uzatmasında da çalışmalar devam ediyor. Kabataş İstasyonu’nun 2024 yılı sonunda hizmete açılması beklense de son zamanlarda 2025 de çok fazla telaffuz edilmeye başlandı. En son yapılan açıklamada Kabataş İstasyonu’ndaki yeraltı çalışmalarının, arkeolojik kazıların bittiği ve istasyon yapımının başladığı belirtildi. Beşiktaş İstasyonu’nun açılışının ise (arkeolojik kazılar nedeniyle) 2027 yılını bulabileceği konuşuluyor. Kabataş İstasyonu hizmete açıldığında trenler Beşiktaş İstasyonu’nu pas geçecek şekilde işletilecek.

M8 Bostancı-Dudullu Metrosu 6 Ocak 2023 tarihinde hizmete açılmıştı.

Bu hattın en büyük sorunlardan biri Kozyatağı İstasyonu’ndaydı. M4 hattına aktarma yapabilmek için dışarı çıkıp yan yoldan yürümeniz gerekiyordu. Sabiha Gökçen’e giden hat olduğu için birçok yolcu için çok sıkıntılı bir durum yaratıyordu. Bu sıkıntı 2 Nisan 2024 tarihi itibariyle çözüldü. Her ne kadar artık yeryüzüne çıkmadan aktarma yapabilmek imkânı sağlanmış olsa da şimdi de alt geçidin çok uzun olduğu ve yürüme bantlarının yapılması gerektiği konusu gündeme geldi.

İçerenköy İstasyonu’nda bulunan diğer giriş-çıkış çalışmaları da devam etmektedir. Eylül 2024’de açılmalarını bekliyoruz.

M8 Metrosu’nun son seferi saat 23.00’de hareket etmektedir. Diğer metrolarda olduğu gibi 00.00’a çekilmesiyle ilgili çalışmalar da devam etmektedir.

M9 Ataköy-İkitelli Hattı’nın Ataköy – Bahariye kesimi 18 Mart’ta hizmete açıldı.

Yeni etabın açılması ile birlikte hattın uzunluğu 6,9 kilometreden 17,2 kilometreye, istasyon sayısı ise 5’ten 13’e ulaştı.

Bu hattın en önemli istasyonu olan ve aynı zamanda gelecekte M1 hattının (Kirazlı-Halkalı) entegrasyon durağı olan Mimar Sinan İstasyonu’nun çevre düzenlemesi ve istasyon düzenlemesi çalışmaları devam ediyor. Açılışın 31 Mayıs 2024’e kadar gerçekleşmesi beklenmektedir.

Bu hattan İkitelli Sanayi İstasyonu’nda M3 Hattı’na, Yenibosna İstasyonu’nda M1A Hattı’na, Ataköy İstasyonu’nda Marmaray’a aktarma yapabilirsiniz.

M10 Pendik-Sabiha Gökçen Uzatma Hattı’nda fiziksel ilerleme oranı %66’yı geçti. 5,8 milyar lira bütçe ayrılan hat, 13 kilometrelik 8 istasyonlu iki bağımsız metro hattından oluşuyor. Projenin Mayıs 2025’de bitirilmesi planlanıyor. Toplam yatırım bedeli (240 adet araç dahil) 18,3 milyar TL.

M11 İstanbul Havalimanı-Halkalı Hattı’nın Arnavutköy’e kadar olan ilk etabı 19 Mart’ta hizmete açıldı.

Kayaşehir, Olimpiyat Köy, Halkalı Stadı ve Halkalı İstasyonlarının ise yıl sonunda hizmete girmesi planlanıyor. 32 km’lik metro hattı tamamlandığında İstanbul Havalimanı Halkalı arası 30 dakikaya düşecek.

M12 Göztepe-Ümraniye Hattı’nda fiziksel ilerleme oran %82’yi geçti ve kısmi test sürüşleri yapıldı. 13 kilometre uzunluğundaki 11 istasyonlu hattın Mayıs 2025’te tamamlanması hedefleniyordu.  Son günlerdeki açıklamalara bakarsak açılış 2025 yılının sonuna doğru kaydı gibi görülüyor. M12 Hattı açıldığında Marmaray, Üsküdar-Çekmeköy ve Kadıköy-Sabiha Gökçen hatlarından yolcu alıp verebilecek.

M13 Söğütlüçeşme-Yenidoğan Hattı 24,6 km uzunluğunda 15 istasyonlu bir projedir. 10 Mart’ta projenin yeniden başladığı belirtilmiş olsa da henüz inşaat faaliyetleri başlamamıştır. Hiçbir hareket olmadığı için metro haritasına da eklenememiştir. İnşaat çalışmaları başladığında yapımı devam eden hat olarak renksiz bir şekilde haritaya eklenecektir.

M14 Altunizade-Çamlıca Metrosu’nun da 2025 yılında tamamlanması hedefleniyor. Şu ana kadar %37 civarında fiziki ilerleme kaydeden projede tünel kazıları devam ediyor. 3,5 kilometrelik 4 istasyonlu metro hattının toplam yatırım tutarı (10 adet araç dahil) 3,8 milyar TL. 2024 yılı için 1,5 milyar TL bütçe ayrılmış. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, daha sonra hattın Bahçelievler ve Kazım Karabekir’e uzatılacağını ve Göztepe-Ümraniye Metrosu ile Kazım Karabekir İstasyonu’nda entegre olacağını açıkladı.

M20 Sefaköy-Tüyap (Beylikdüzü) Metrosu için onay bekleniyor. Metronun dış borçlanma talebi belediye meclisinde onaylanmış olsa da ne yazık ki 2024 yatırım programında yer almadı. 19,5 kilometre uzunluğundaki hat Sefaköy’den başlıyor. Metrobüs hattı ile birçok noktada entegrasyonu olan bu güzergâh 10 istasyondan oluşuyor ve Tüyap arkasındaki depo ve bakım merkezinde son buluyor. Bu hattın Sefaköy-İncirli bölümünün değişebileceği de konuşulmaya başlandı.

T7 Feshane-Bayrampaşa Tramvay Hattı’nın sözleşmesi imzalandı. 3,2 km uzunluğundaki hatta 5 istasyon bulunuyor. Bu hattın Eyüpsultan’dan geçip Eminönü-Alibeyköy Hattı ile entegre olacağı belirtildi.

T10 Üsküdar-Kadıköy-Maltepe Tramvay Projesi’nde fizibilite ve projelendirme çalışmaları tamamlandı. Projeye Anadolu Tram adı verilmiş. 21,3 kilometrelik tramvay hattında 33 istasyon bulunuyor. Bir sorun çıkmaz ise bu sene ihalesinin yapılması bekleniyor.

Üsküdar-Harem Tramvay Projesi’nde proje hazırlık çalışmaları devam ediyor. Anadolu Tram Projesi’ni Harem’e kadar uzatıp bu projeyi iptal etmek de konuşulan alternatifler arasında.

U3 Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattı 26 Şubat’ta hizmete açıldı.

Proje kapsamında; 7,3 kilometre yaya ve bisiklet yolu, 122 bin 550 metrekare meydan ve rekreasyon alanları, 6 bin metrekare kapalı sosyal kültürel alan, 74 bin metrekare yeni yeşil alan, 22 adet karayolu ve yaya alt geçidi inşa edildiği belirtildi.

Kocaeli

Gebze-Darıca Metrosu; inşaatı 2018’de başlayan, Darıca Sahili’nden başlayarak Gebze Organize Sanayi Bölgesi’ne kadar ulaşan, 15,40 km’lik iki hattan oluşan 11 istasyonlu bir metro projesidir. İlerleme oranının metro yapımı çalışmalarında %78, metro aracı yapım çalışmalarında %99, sinyalizasyon tasarım çalışmalarında %40 ve sinyalizasyon donanım çalışmalarında %24 olduğu açıklandı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ile birlikte yapımına devam ettiği projenin daha önce 2024 yılının sonunda tamamıyla hizmete girmiş olacağı açıklanmış olsa da 2025 yılında açılacağı da son günlerde çok sık konuşulmaya başlandı.

Ankara

A2 Dikimevi-Natoyolu Hattı’nda ön yeterlilik ihalesi yapıldı. Daha önce ihaleye gelen tekliflerin çok yüksek olduğu ve en kısa zamanda ihalenin iptal edileceği ve yeni bir ihale yapılacağı belirtilmiş olsa da henüz yeni bir ihale yapıldığına dair bir bilgi alamadık.  7,43 kilometrelik hatta 8 istasyon bulunacak. Abidin Paşa, Aşık Veysel, Tuzluçayır, General Zeki Doğan, Fahri Korutürk, Cengizhan, Akşemsettin ve Natoyolu.

Başkentray Yenikent Uzantısı yaklaşık 18 kilometrelik düz bir hat. Kayaş ile Sincan arasında faaliyet gösteren Başkentray’ın Yenikent’e kadar uzatılması planlanıyor. Başta Kazan Soda olmak üzere yük taşımacılığıyla entegre bir proje olarak düşünülen hatta ilerleme oranının %55 seviyelerinde olduğu açıklandı. Projenin 2024 yılı sonunda açılması hedefleniyor.

M2 Bağlıca ve Yaşamkent Uzantıları Projesi M2 Kızılay-Çayyolu Hattı’na yapılacak iki ayrı uzantıyı kapsıyor. Korukent’ten hemen sonra bir makas ile ayrılacak olan hattın bir tanesi Bağlıca’da, diğeri de Yaşamkent Merkez’de son bulacak. 9,36 km’lik ve 5 istasyonluk hattın projesi tamamlandı ve incelenmek üzere Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına teslim edildi.

Keçiören Şehitler – Forum Uzatma Hattı için de proje aşaması tamamlandı ve proje onaylandı. Yapım ihalesi önümüzdeki dönemde yapılacak. M4 Kızılay-Keçiören Hattı’nın devamı niteliğindeki proje 7,69 km uzunluğunda ve 4 istasyonu (Sanatoryum, Ufuktepe, Ovacık, Forum) bulunuyor. 

M5 Kızılay Dikmen Metrosu’nda etüt ve sondaj çalışmaları devam ediyor.  M4 Kızılay-Keçiören Hattı’nın Kızılay kuyruk tünelinden devam edip Atatürk Sitesi (Mevlâna Bulvarı Çaldağ Kavşağı) yönünde 10 istasyon olarak planlanıp proje çalışmaları başlatılan hattın Oran yönünde bir istasyon daha uzatılarak 11 istasyon olarak projelendirilmekte olduğu açıklandı. Bu proje kapsamında düşünülen füniküler hattının yatırım yapılabilir çıkmadığı ve iptal edildiği açıklandı. Ayrıca devam güzergahı TRT yönüne doğru 2,6 km hat ve iki istasyonun (TRT ve İlkbahar Mahallesi) daha ön projeleri çalışılmaktadır.

M6 Çayyolu-Sincan Birleştirme Hattı M2 Çayyolu ile M3 Sincan Hattı’nı birleştirmek için planlanmış bir projedir. Proje çalışmaları devam eden hat 10 km olacak ve 5 istasyondan (Bağlıca, MTA, OSB, Eryaman 1-2, Devlet Mahallesi) oluşacak. Bu hat ile beraber Çayyolu-Sincan arasındaki geçiş süresi (25 dakika) kısalacağı gibi Başkentray ve YHT hatlarıyla da entegrasyon sağlanacak.

Bağlıca-Sincan-Törekent Hattı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından projelendirilen bir hat olup 2024 yatırım programında 11,9 milyon TL bütçe ayrılmış.

Esenboğa Havalimanı Metrosu uzun zamandır gündemde olmakla beraber çok fazla yol alamadı. 2024 yılında da bu proje için ayrılmış bir ödenek olmasa da sayın bakan tarafından 2024 yatırım programına alındığı açıklanmıştı. Tabii bu açıklama mart başındaydı, halen geçerli olup olmadığı konusunda henüz bir güncelleme yapılmadı. 28 km’lik proje daha uzun yıllar hayata geçecek gibi durmuyor.

İzmir

M1 F. Altay – Narlıdere Metro’su 24 Şubat’ta hizmete açılmıştı.

İstasyonlardaki dijital ekranların çalışmadığı yönünde şikayetler olsa da bu eksikliğin artık giderildiği belirtildi.

M2 Üçyol – Buca Metrosu, Üçyol Metro İstasyonu ile Çamlıkule arasında hizmet verecek bir hattır. Güzergâh üzerindeki ana hat tünelleri TBM makinası kullanılarak derin tünel olarak açılacak, istasyon ve çıkış yapılarına ait tüneller ise Yeni Avusturya Metodu olarak adlandırılan (NATM) yöntemle inşa edilecektir. 

Üçyol, Zafertepe, Bozyaka, General Asım Gündüz, Şirinyer, Buca Belediyesi, Kasaplar Meydanı, Hasanağa Bahçesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Koop. ve Çamlıkule istasyonlarının bulunacağı 13,5 km'lik Buca Metro hattı, F.Altay - Bornova arasında çalışan mevcut metro hattı ile Üçyol İstasyonu'nda, İZBAN Hattı ile de Şirinyer İstasyonu'nda entegre olacaktır. Bu hat üzerindeki tren setleri sürücüsüz olarak hizmet verecektir. Çalışmaların 2026 yılında bitirilmesi hedeflenmektedir.

M3 Karabağlar-Gaziemir Metrosu, Menderes ilçe merkezinden başlayıp toplu ulaşım araçlarının kesiştiği Halkapınar İstasyonu’nda son bulacaktır. Hat toplam 32,5 km uzunluğunda, 24 adet istasyon ve 1 adet depolama tesisiyle planlandı.  İstasyon yapıları arazi durumuna göre aç-kapa ve tünel şeklinde geçmesi planlanmaktadır.

Proje kapsamında güzergâh projesi tamamlanmış ve onay için Ulaşım Etüd ve Fizibilite raporları ile birlikte AYGM’ye (Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı) gönderilmiştir. AYGM’den gelen değerlendirmeler doğrultusunda istenen değişiklikler yapılarak AYGM’ ye sunum yapılmış kesin projeler ve raporlar imzalanıp üst yazı ile onay için AYGM’ye gönderilmiştir. AYGM onayı beklenmektedir.

Karabağlar-Gaziemir Metrosu, İzmir'in en uzun metro hattı olacaktır. İZBAN ve Buca Metrosu ile entegre olacak şekilde ilerleyecek proje tamamlandıktan sonra Halkapınar Menderes arası yaklaşık 43 dakikaya düşürecektir. 

Halkapınar – Otogar Metro’su 4,5 km uzunluğunda 5 istasyonlu bir hattır. On yılı aşkın bir süredir kent gündemini meşgul eden ve henüz ihalesi yapılmayan Otogar Hattı bir süre daha yol alamayacak gibi görünüyor.

T4 Bostanlı-Örnekköy Tramvayı 17.04.2023 tarihinde Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne sunum yapılmıştır. 26.04.2023 tarihinde ise uygulamaya esas kesin projeler ve raporlar Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne onay için gönderilmiştir, 08.02.2024 tarihli yazı ile uygulamaya esas kesin projeler ve raporlar AYGM tarafından onaylanmıştır. Yatırım Programına alınması için T.C. Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı’na başvuru yapılacaktır.

Adana

Turgut Özal Bulvarı Tramvay Hattı, Medline Hastanesi’nden başlayıp doğu-batı aksında Turgut Özal Bulvarı boyunca ilerleyecek ve sırasıyla; Hastane, Süleyman Demirel/Türkmenbaşı, Anadolu Lisesi, Cumhuriyet Parkı, Doğal Park, Şehitler Bulvarı, Uğur Mumcu Bulvarı, Gökkuşağı, Polis Evi, Aksagaz, İller Bankası ve Adnan Menderes’ten geçerek Şehir Hastanesi’nde sona erecek. Toplamda 14 istasyon ve 10 kilometrelik bir mesafe planlanan bu hattın Adana trafiğini büyük ölçüde rahatlatması bekleniyor. 2025 yılında hizmete açılması planlanan Turgut Özal Bulvarı Tramvay Hattı, günlük olarak yaklaşık 280.128 yolcu taşıma kapasitesine sahip olacak.

Öğretmenler Bulvarı Tramvay Hattı da planlama aşamasındadır. 8,3 km 11 istasyon olup güzergâh gelişme konut bölgesinden geçmekte ve Turgut Özal Bulvarı Tramvay Hattı’na ve Turhan Cemal Beriker Bulvarı – Girne Bulvarı Tramvay Hattı’na bağlanacak şekilde planlanmıştır.

Turhan Cemal Beriker Bulvarı-Girne Bulvarı Tramvay Hattı 36,5 km 37 istasyon olup Adana kent merkezini, Adana Organize Sanayi Bölgesi’ne bağlayacak şekilde planlanmıştır. Bu hat da planlama aşamasındadır.

Yukarıda adı geçen üç hattın 2025-2027 yılları arasında tamamlanması hedeflenmektedir.

Gaziantep

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi tarafından projelendirilen Gar – Düztepe – Hastane Sürücüsüz Metro Hattı’nın Cumhurbaşkanlığı 2024 yatırım programına alındığı açıklandı. 15 milyar TL’lik projenin yaklaşık 10.5 kilometre uzunluğunda olması ve iki yıl içerisinde tamamlanması planlanıyor.

Gaziray Banliyö Hattı, Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanlığınca yapılan açıklamaya göre 1 istasyon ve 7 kilometre uzatılarak BÜSEM’e ve 4 istasyon ve 15.3 kilometre uzatılarak Gaziantep Havalimanı’na bağlanacak bir hattır.

.Günlük ortalama 10 bin yolcuya OSB ile KÜSGET arasında hizmet veren Gaziray, böylelikle daha fazla insanın faydalanacağı bir ulaşım aracı niteliği kazanacak. Gaziray’da kullanılacak elektrikli tren setleri yerli olarak üretilecek.

Trabzon

Hafif Raylı Sistem Projesi 31,9 kilometre uzunluğunda ve 56 istasyonlu olacak şekilde planlandı. Projenin ihale hazırlık çalışmalarının tamamlandığı belirtildi. Sistemin Akçaabat ilçesi, Meydan bölgesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Otogar ve havalimanı arasındaki yolculuk talebine cevap vermesi bekleniyor.

İlk etabın yeni stadyum, şehir hastanesinin olduğu alan, Atatürk Alanı ve Meydan bölgesi arasındaki trafiğin en yoğun olduğu 8,7 kilometrelik kısmı kapsayacağı açıklandı. Projenin tamamının 2028 yılında tamamlanması hedefleniyor.

Yüksek Hızlı Tren

Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Hattı’nda T26 Tüneli, Doğançay Ripajı ve ikinci kesimlerdeki işlerin tamamlanmasından sonra seyahat süresinin 35 dakika kısalacağı açıklandı. Bu işlerin ne zaman biteceği konusunda henüz net bir bilgi yok.

Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattı ile ilgili olarak Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından yapılan en son açıklamada hattın bir kısmının 2026 yılında, tamamının da 2027 yılında hizmete gireceği belirtildi.

Bugüne kadar hep 9 istasyon olarak konuşulan 508 kilometrelik hattın Emirdağ, Afyonkarahisar, Uşak, Alaşehir, Salihli, Manisa, Muradiye, Ayvacık, Emiralem ve Menemen istasyonları olacak şekilde 10 istasyon olarak tasarlandığı açıklandı.

Proje tamamlandığı zaman mevcut demiryolu bağlantısıyla 824 km olan mesafe 624 km’ye düşecek ve seyahat süresi de 14 saatten 3 saat 30 dakikaya inecek.

Ankara-Bursa Yüksek Hızlı Tren Hattı’nın 2026 yılında hizmete alınması beklenmekle birlikte son günlerde 2027 yılının da çok fazla telaffuz edilmeye başladığını görmekteyiz. Bu projede ilerleme oranı %80’e ulaştı. Proje tamamlandığında hem Ankara-Bursa hem de Bursa-İstanbul arası seyahat süresi 2 saat 15 dakika olacak.

56 kilometre uzunluğundaki Bursa – Yenişehir kesimi, 95 kilometre uzunluğundaki Bandırma-Bursa ve 50 kilometrelik Yenişehir-Osmaneli kesimleri olmak üzere toplam 201 kilometrelik hatta altyapı ve üstyapı çalışmalarına eş zamanlı olarak devam ediyor.

Halkalı-Kapıkule Projesi’nin Çerkezköy-Kapıkule arasındaki 153 kilometrelik kesimde (1. Etap) yapım çalışmaları devam etmekte olup projede %80 fiziki ilerleme sağlanmıştır. Bu etabın 2025 yılı sonuna kadar bitmesi planlanmaktadır. Projenin diğer fazları olan Ispartakule-Çerkezköy arasındaki 67 km’lik kesim ve Halkalı-Ispartakule arasındaki 9 kilometrelik kesimin de 2028 yılına kadar tamamlanması bekleniyor. Projenin tamamlanmasıyla Halkalı-Kapıkule arası yolcu seyahat süresi 4 saatten 1 saat 30 dakikaya, yük taşıma süresi ise 6 saat 30 dakikadan 2 saat 30 dakikaya düşecek.

Kayseri-Yerköy Hattı Yerköy’den başlayıp, Şefaatli, Yenifakılı, Himmetdede’den geçerek, Kayseri’yi, Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı’ndan Ankara’ya, Ankara-Eskişehir-İstanbul Hızlı Tren Hattı üzerinden de İstanbul’a kadar bağlayacak. Kayseri-Ankara-İstanbul arasında kesintisiz ulaşım sağlanacak proje ile Kayseri-Ankara arasındaki mesafe iki saate inecek. Proje kapsamında, 142 kilometrelik yüksek hızlı tren güzergahında 2 istasyon, 15 tünel, 5 viyadük 18 köprü, 136 alt/üst geçit planlanıyor.

Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü Yerköy-Kayseri Yüksek Hızlı Tren Hattı kontrollük danışmanlık ve mühendislik işleri için sözleşme imzalandığını duyurdu. Bu proje için finansman anlaşmasının da imzalandığı açıklandı.

Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı inşaatı kapsamında bu güzergahtaki mevcut tren seferlerinin 22 Nisan’dan itibaren durdurulduğu açıklandı. Tren seferlerine verilecek olan aranın iki yıl olması bekleniyor.

İstanbul-Sivas aktarmasız YHT seferlerinin 27 Nisan’da başlayacağı paylaşılmış olsa da seferler 4 Mayıs’ta başladı. Trenlerin İstanbul-Sivas arasında Pendik, Arifiye, Eskişehir, Ankara, Kırıkkale ve Yozgat’ta duracağı belirtildi.

Trenler İstanbul’dan da 08.40’ta hareket edecek, Sivas’ a 15.58’ de varacak, Sivas’ tan 13.00’ de hareket edecek ve İstanbul’ a 20.08’ de ulaşacak.

Bölgesel Trenler

Karaelmas Ekspresi 12 Nisan’da seferlerine başladı. Daha çok turistik amaçlı olarak düşünülen tren Ankara – Zonguldak hattında haftada bir gidiş ve bir geliş olarak planlandı. Ankara’dan yola çıkan tren sırasıyla Kalecik, Çankırı, Çerkeş, Karabük istasyonlarına uğrayarak Zonguldak’a ulaşıyor. Dönüş yolunda ise Yenice ve Eskipazar’da duracak olan trenin son durağı Ankara olacak.

Ankara – Elmadağ Treni 21 Mart’ta seferlerine başladı. Her gün Ankara Elmadağ arasında 6 sefer yapılacak. Ankara Elmadağ bölgesel treni 136 koltuk kapasiteli dizel setlerden oluşacak. Seyir süresi 40 dakika olacak trenler sadece Kayaş İstasyonu’nda duracak. Hareket saatleri Ankara’dan 06.10, 12,25 ve 17,40 saatlerinde; Elmadağ’dan da 07.20, 13.30, ve 18.55 olarak belirlendi.

Turistik Diyarbakır Ekspresi Ankara-Diyarbakır-Ankara arasında hizmet verecek. Malatya’dan Elazığ’a, Diyarbakır’dan Kayseri’ye uzanan dört günlük gezinin güncel sefer tarihleri şekillendi.

17 Mayıs Ankara’dan Diyarbakır’a, 19 Mayıs Diyarbakır’dan Ankara’ya, 14 Haziran Ankara’dan Diyarbakır’a, 16 Haziran Diyarbakır’dan Ankara’ya.

Van Gölü Ekspresi de (Ankara-Tatvan arasında) turistik tren seferlerine 17 Nisan’da başladı. Ankara’dan pazar ve salı günleri hareket eden tren, Bitlis’in Tatvan ilçesinden de salı ve perşembe günleri sefer yapıyor. 8 vagonlu trende pulman, örtülü kuşetli ve yataklı vagonları bulunuyor. Yolcuğun 24 saat sürdüğü belirtildi.

Adana-Konya arasında hizmet veren Toros Ekspresi’nin güzergahında bulunan istasyonlarda yol yapım çalışması gerçekleştirileceği için 24 Mayıs’tan itibaren 3 ay süreyle seferlerinin durdurulacağı duyuruldu.

Tuz Ekspresi Ankara-Çankırı arasındaki günübirlik seferlerine 18 Mayıs’ta başladı. Cumartesi sabahları 07.50’de Ankara’dan hareket edecek olan 250 yolcu kapasiteli tren aynı akşam saat 19.40’ta Ankara’ya geri dönecek.

İstanbul’da ve diğer birçok şehirde raylı sistem çalışmaları devam ediyor. Bu sabah bir kısmını sizler için özetlemeye çalıştım. Bakalım önümüzdeki günlerde ne gibi gelişmeler göreceğiz.

Sağlıklı kalın, mutlu kalın…

3 yorum:

  1. Sabah Sabah Evrankaya19 Mayıs 2024 08:47

    Günaydın Dostlar,
    Yazılarımı X'te (Twitter) AykutEvrankaya sayfasında, Facebook'ta Sabah Sabah Evrankaya sayfasında, LinkedIn'de Emin Evrankaya sayfasında takip edebilirsiniz.
    Sağlıklı kalın, mutlu kalın...

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler bu harika bilgilendirme için Emin bey kardeşim; izninizle bazı arkadaşlarım ile paylaşmak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabah Sabah Evrankaya2 Haziran 2024 22:26

      Çok teşekkür ederim. Hiç sormanıza gerek yok, her zaman paylaşabilirsiniz. İyi akşamlar.

      Sil