Günaydın Dostlar,
Raylı sistemlerin her
türlüsünü severim. Bırakın gerçeğini oyuncağına da ilgim büyüktür. Tabii sadece
sevmekle kalmıyorum, çok sık kullanıyorum da. İstanbul gibi bir şehirde bir
yere raylı sistemle gidebilme imkânı varsa muhakkak kullanılmalıdır. Çok mecbur
olmadıkça dışarıya hayatta arabayla çıkmam. Trafik ve park sorunu insanı
yıpratıyor.
Çok sevdiğim ve çok
kullandığım için de çok takip ederim. Yapımı devam eden hatları veya devam
edemeyenleri hepsini yakından izlerim.
Fırsat buldukça ve
bilgi aldıkça yapımı devam eden hatların durumunu sizlerle paylaşacağım.
İstanbul
M1B Kirazlı-Halkalı Metrosu uzun süredir beklenen bir proje. Bildiğiniz gibi yıllar
önce yapılan ilk ihalede yol alınamamış ve sadece %8’lik bir ilerleme oranı
sağlanabilmişti. Geçen ay yeni bir ihale yapıldı ve İBB meclisinden kredi onayı
alındı. Proje kamu yatırım programında halihazırda yer aldığından dolayı yeni
bir onay gerekmiyor ve inşaat çalışmalarının hız kazanması bekleniyor.
M4 Tavşantepe-Tuzla Hattı, M4 Hattı’nın diğer bir uzantısıdır. M4 Kadıköy-Sabiha
Gökçen Hattı daha önce hizmete açılmıştı. Bu hattın bir diğer uzantısı da
Tavşantepe’den ayrılarak Tuzla’ya giden hat. Bu projenin birinci etabı olan
Pendik Merkez-Kaynarca Merkez arasındaki kısımda çalışmalar devam etmekte olup (%50
ilerleme sağlandığı açıklanmıştır) 2025 Ekim’de
açılması planlanmaktadır. Projenin ikinci etabı olan Kaynarca-Tuzla
Hattı için proje revizyonları ve finansman çalışmaları devam etmektedir.
M3 Bakırköy-Kirazlı Hattı’nın Başakşehir – Kayaşehir uzantısı 28 Nisan 2023’te hizmete
girmiş ve hattın istasyon sayısı 13’e ulaşmıştı. 10
Mart 2024’te işletime alınan Bakırköy
Kirazlı uzantısı ile toplam istasyon sayısı 19 oldu. Yıldıztepe
İstasyonu’nun inşaatı henüz sürdüğünden trenler bu istasyonda durmadan
ilerliyor. Bu istasyonun yıl sonuna kadar bitirilmesi planlanmaktadır.
M5
Çekmeköy-Sultanbeyli projesinde Çekmeköy - Samandıra Merkez olarak belirlenen
ilk etap 16 Mart’ta hizmete açıldı.
M5 Hattının uzantısı
niteliğindeki projede bu açılışla beraber dört istasyon daha devreye girmiş
oldu. Meclis, Sarıgazi, Sancaktepe ve Samandıra istasyonları 16 Mart itibarıyla
yolcuların kullanımına açıldı.
Sultanbeyli’ye
kadar olan kısmın da 2025 yılının ilk çeyreğinde açılması planlanıyor.
M7 Esenyurt
Uzatmasında TBM kazıları devam
ediyor. Birinci etabın 2025 yılı sonunda bitirileceği açıklandı. Birinci
etapta fiziksel ilerleme oranı %40’a ulaştı. Birinci etabın uzunluğu yaklaşık 7
km. Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu’nun devamı niteliğinde olan projenin, ilk etabı
Mahmutbey, Bölge Parkı, Atatürk, Toplu Konut, Tema Park ve Hastane olarak
düşünülüyor.
M7 Kabataş Uzatmasında
da çalışmalar devam
ediyor. Kabataş İstasyonu’nun 2024 yılı sonunda hizmete
açılması beklense de son zamanlarda 2025 de çok fazla telaffuz edilmeye
başlandı. En son yapılan açıklamada Kabataş İstasyonu’ndaki yeraltı
çalışmalarının, arkeolojik kazıların bittiği ve istasyon yapımının başladığı
belirtildi. Beşiktaş İstasyonu’nun açılışının ise (arkeolojik kazılar
nedeniyle) 2027 yılını bulabileceği konuşuluyor. Kabataş İstasyonu hizmete
açıldığında trenler Beşiktaş İstasyonu’nu pas geçecek şekilde işletilecek.
M8 Bostancı-Dudullu
Metrosu 6 Ocak 2023 tarihinde hizmete açılmıştı.
Bu hattın en büyük
sorunlardan biri Kozyatağı İstasyonu’ndaydı. M4 hattına aktarma yapabilmek için
dışarı çıkıp yan yoldan yürümeniz gerekiyordu. Sabiha Gökçen’e giden hat olduğu
için birçok yolcu için çok sıkıntılı bir durum yaratıyordu. Bu sıkıntı 2 Nisan 2024 tarihi itibariyle çözüldü. Her ne
kadar artık yeryüzüne çıkmadan aktarma yapabilmek imkânı sağlanmış olsa da
şimdi de alt geçidin çok uzun olduğu ve yürüme bantlarının yapılması gerektiği
konusu gündeme geldi.
İçerenköy
İstasyonu’nda bulunan diğer giriş-çıkış çalışmaları da devam etmektedir. Eylül 2024’de açılmalarını bekliyoruz.
M8 Metrosu’nun son
seferi saat 23.00’de hareket etmektedir. Diğer metrolarda olduğu gibi 00.00’a
çekilmesiyle ilgili çalışmalar da devam etmektedir.
M9 Ataköy-İkitelli Hattı’nın Ataköy – Bahariye
kesimi 18 Mart’ta hizmete açıldı.
Yeni etabın açılması
ile birlikte hattın uzunluğu 6,9 kilometreden 17,2 kilometreye, istasyon sayısı
ise 5’ten 13’e ulaştı.
Bu hattın en önemli
istasyonu olan ve aynı zamanda gelecekte M1 hattının (Kirazlı-Halkalı)
entegrasyon durağı olan Mimar Sinan İstasyonu’nun çevre düzenlemesi ve istasyon
düzenlemesi çalışmaları devam ediyor. Açılışın 31 Mayıs
2024’e kadar gerçekleşmesi beklenmektedir.
Bu hattan İkitelli
Sanayi İstasyonu’nda M3 Hattı’na, Yenibosna İstasyonu’nda M1A Hattı’na, Ataköy
İstasyonu’nda Marmaray’a aktarma yapabilirsiniz.
M10 Pendik-Sabiha
Gökçen Uzatma Hattı’nda
fiziksel ilerleme oranı %66’yı geçti. 5,8 milyar lira bütçe ayrılan hat, 13
kilometrelik 8 istasyonlu iki bağımsız metro hattından oluşuyor. Projenin Mayıs 2025’de bitirilmesi planlanıyor. Toplam yatırım
bedeli (240 adet araç dahil) 18,3 milyar TL.
M11 İstanbul
Havalimanı-Halkalı Hattı’nın Arnavutköy’e kadar olan ilk etabı 19 Mart’ta hizmete
açıldı.
Kayaşehir, Olimpiyat
Köy, Halkalı Stadı ve Halkalı İstasyonlarının ise yıl
sonunda hizmete girmesi planlanıyor. 32 km’lik metro hattı
tamamlandığında İstanbul Havalimanı Halkalı arası 30 dakikaya düşecek.
M12 Göztepe-Ümraniye Hattı’nda fiziksel ilerleme oran %82’yi geçti ve kısmi test
sürüşleri yapıldı. 13 kilometre uzunluğundaki 11 istasyonlu hattın Mayıs 2025’te
tamamlanması hedefleniyordu. Son
günlerdeki açıklamalara bakarsak açılış 2025 yılının
sonuna doğru kaydı gibi görülüyor. M12 Hattı açıldığında Marmaray,
Üsküdar-Çekmeköy ve Kadıköy-Sabiha Gökçen hatlarından yolcu alıp verebilecek.
M13 Söğütlüçeşme-Yenidoğan
Hattı 24,6 km uzunluğunda
15 istasyonlu bir projedir. 10 Mart’ta projenin yeniden başladığı belirtilmiş
olsa da henüz inşaat faaliyetleri başlamamıştır. Hiçbir hareket olmadığı için
metro haritasına da eklenememiştir. İnşaat çalışmaları başladığında yapımı
devam eden hat olarak renksiz bir şekilde haritaya eklenecektir.
M14 Altunizade-Çamlıca
Metrosu’nun da 2025 yılında tamamlanması hedefleniyor. Şu ana kadar
%37 civarında fiziki ilerleme kaydeden projede tünel kazıları devam ediyor. 3,5
kilometrelik 4 istasyonlu metro hattının toplam yatırım tutarı (10 adet araç
dahil) 3,8 milyar TL. 2024 yılı için 1,5 milyar TL bütçe ayrılmış. Ulaştırma ve
Altyapı Bakanlığı, daha sonra hattın Bahçelievler ve Kazım Karabekir’e
uzatılacağını ve Göztepe-Ümraniye Metrosu ile Kazım Karabekir İstasyonu’nda
entegre olacağını açıkladı.
M20 Sefaköy-Tüyap
(Beylikdüzü) Metrosu için onay
bekleniyor. Metronun dış borçlanma talebi belediye meclisinde onaylanmış olsa
da ne yazık ki 2024 yatırım programında yer almadı. 19,5 kilometre
uzunluğundaki hat Sefaköy’den başlıyor. Metrobüs hattı ile birçok noktada
entegrasyonu olan bu güzergâh 10 istasyondan oluşuyor ve Tüyap arkasındaki depo
ve bakım merkezinde son buluyor. Bu hattın Sefaköy-İncirli bölümünün
değişebileceği de konuşulmaya başlandı.
T7 Feshane-Bayrampaşa
Tramvay Hattı’nın sözleşmesi
imzalandı. 3,2 km uzunluğundaki hatta 5 istasyon bulunuyor. Bu hattın
Eyüpsultan’dan geçip Eminönü-Alibeyköy Hattı ile entegre olacağı belirtildi.
T10
Üsküdar-Kadıköy-Maltepe Tramvay Projesi’nde fizibilite
ve projelendirme çalışmaları tamamlandı. Projeye Anadolu Tram adı verilmiş.
21,3 kilometrelik tramvay hattında 33 istasyon bulunuyor. Bir sorun çıkmaz ise
bu sene ihalesinin yapılması bekleniyor.
Üsküdar-Harem Tramvay
Projesi’nde proje hazırlık
çalışmaları devam ediyor. Anadolu Tram Projesi’ni Harem’e kadar uzatıp bu
projeyi iptal etmek de konuşulan alternatifler arasında.
U3 Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı
Sistem Hattı 26 Şubat’ta hizmete açıldı.
Proje kapsamında; 7,3
kilometre yaya ve bisiklet yolu, 122 bin 550 metrekare meydan ve rekreasyon
alanları, 6 bin metrekare kapalı sosyal kültürel alan, 74 bin metrekare yeni
yeşil alan, 22 adet karayolu ve yaya alt geçidi inşa edildiği belirtildi.
Kocaeli
Gebze-Darıca Metrosu; inşaatı 2018’de başlayan, Darıca Sahili’nden başlayarak
Gebze Organize Sanayi Bölgesi’ne kadar ulaşan, 15,40 km’lik iki hattan oluşan
11 istasyonlu bir metro projesidir. İlerleme oranının metro yapımı
çalışmalarında %78, metro aracı yapım çalışmalarında %99, sinyalizasyon tasarım
çalışmalarında %40 ve sinyalizasyon donanım çalışmalarında %24 olduğu
açıklandı.
Ulaştırma ve Altyapı
Bakanlığının Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ile birlikte yapımına devam ettiği
projenin daha önce 2024 yılının sonunda tamamıyla hizmete girmiş olacağı
açıklanmış olsa da 2025 yılında açılacağı da son
günlerde çok sık konuşulmaya başlandı.
Ankara
A2 Dikimevi-Natoyolu Hattı’nda ön yeterlilik ihalesi yapıldı. Daha önce ihaleye
gelen tekliflerin çok yüksek olduğu ve en kısa zamanda ihalenin iptal edileceği
ve yeni bir ihale yapılacağı belirtilmiş olsa da henüz yeni bir ihale
yapıldığına dair bir bilgi alamadık. 7,43 kilometrelik hatta 8 istasyon bulunacak.
Abidin Paşa, Aşık Veysel, Tuzluçayır, General Zeki Doğan, Fahri Korutürk,
Cengizhan, Akşemsettin ve Natoyolu.
Başkentray Yenikent
Uzantısı yaklaşık 18 kilometrelik
düz bir hat. Kayaş ile Sincan arasında faaliyet gösteren Başkentray’ın
Yenikent’e kadar uzatılması planlanıyor. Başta Kazan Soda olmak üzere yük
taşımacılığıyla entegre bir proje olarak düşünülen hatta ilerleme oranının %55
seviyelerinde olduğu açıklandı. Projenin 2024 yılı
sonunda açılması hedefleniyor.
M2 Bağlıca ve
Yaşamkent Uzantıları Projesi M2
Kızılay-Çayyolu Hattı’na yapılacak iki ayrı uzantıyı kapsıyor. Korukent’ten
hemen sonra bir makas ile ayrılacak olan hattın bir tanesi Bağlıca’da, diğeri
de Yaşamkent Merkez’de son bulacak. 9,36 km’lik ve 5 istasyonluk hattın projesi
tamamlandı ve incelenmek üzere Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına teslim edildi.
Keçiören Şehitler – Forum
Uzatma Hattı için de proje aşaması
tamamlandı ve proje onaylandı. Yapım ihalesi önümüzdeki dönemde yapılacak. M4
Kızılay-Keçiören Hattı’nın devamı niteliğindeki proje 7,69 km uzunluğunda ve 4
istasyonu (Sanatoryum, Ufuktepe, Ovacık, Forum) bulunuyor.
M5 Kızılay Dikmen Metrosu’nda etüt ve sondaj çalışmaları devam ediyor. M4 Kızılay-Keçiören Hattı’nın Kızılay
kuyruk tünelinden devam edip Atatürk Sitesi (Mevlâna Bulvarı Çaldağ Kavşağı)
yönünde 10 istasyon olarak planlanıp proje çalışmaları başlatılan hattın Oran
yönünde bir istasyon daha uzatılarak 11 istasyon olarak projelendirilmekte
olduğu açıklandı. Bu proje kapsamında düşünülen füniküler hattının yatırım
yapılabilir çıkmadığı ve iptal edildiği açıklandı. Ayrıca devam güzergahı TRT
yönüne doğru 2,6 km hat ve iki istasyonun (TRT ve İlkbahar Mahallesi) daha ön
projeleri çalışılmaktadır.
M6 Çayyolu-Sincan Birleştirme Hattı M2 Çayyolu ile M3 Sincan Hattı’nı
birleştirmek için planlanmış bir projedir. Proje çalışmaları devam eden hat 10
km olacak ve 5 istasyondan (Bağlıca, MTA, OSB, Eryaman 1-2, Devlet Mahallesi)
oluşacak. Bu hat ile beraber Çayyolu-Sincan arasındaki geçiş süresi (25 dakika)
kısalacağı gibi Başkentray ve YHT hatlarıyla da entegrasyon sağlanacak.
Bağlıca-Sincan-Törekent Hattı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından
projelendirilen bir hat olup 2024 yatırım programında 11,9 milyon TL bütçe
ayrılmış.
Esenboğa Havalimanı Metrosu uzun zamandır gündemde olmakla beraber çok
fazla yol alamadı. 2024 yılında da bu proje için ayrılmış bir ödenek olmasa da sayın
bakan tarafından 2024 yatırım programına alındığı açıklanmıştı. Tabii bu
açıklama mart başındaydı, halen geçerli olup olmadığı konusunda henüz bir
güncelleme yapılmadı. 28 km’lik proje daha uzun yıllar hayata geçecek gibi
durmuyor.
İzmir
M1 F. Altay –
Narlıdere Metro’su 24 Şubat’ta hizmete açılmıştı.
İstasyonlardaki
dijital ekranların çalışmadığı yönünde şikayetler olsa da bu eksikliğin artık
giderildiği belirtildi.
M2 Üçyol – Buca Metrosu, Üçyol Metro İstasyonu ile Çamlıkule
arasında hizmet verecek bir hattır. Güzergâh üzerindeki ana hat tünelleri TBM
makinası kullanılarak derin tünel olarak açılacak, istasyon ve çıkış yapılarına
ait tüneller ise Yeni Avusturya Metodu olarak adlandırılan (NATM) yöntemle inşa
edilecektir.
Üçyol, Zafertepe, Bozyaka, General Asım Gündüz, Şirinyer, Buca Belediyesi,
Kasaplar Meydanı, Hasanağa Bahçesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Koop. ve
Çamlıkule istasyonlarının bulunacağı 13,5 km'lik Buca Metro hattı, F.Altay -
Bornova arasında çalışan mevcut metro hattı ile Üçyol İstasyonu'nda, İZBAN Hattı
ile de Şirinyer İstasyonu'nda entegre olacaktır. Bu hat üzerindeki tren setleri
sürücüsüz olarak hizmet verecektir. Çalışmaların 2026
yılında bitirilmesi hedeflenmektedir.
M3 Karabağlar-Gaziemir
Metrosu, Menderes ilçe
merkezinden başlayıp toplu ulaşım araçlarının kesiştiği Halkapınar
İstasyonu’nda son bulacaktır. Hat toplam 32,5 km uzunluğunda, 24 adet istasyon
ve 1 adet depolama tesisiyle planlandı. İstasyon yapıları arazi durumuna
göre aç-kapa ve tünel şeklinde geçmesi planlanmaktadır.
Proje
kapsamında güzergâh projesi tamamlanmış ve onay için Ulaşım Etüd ve
Fizibilite raporları ile birlikte AYGM’ye (Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı)
gönderilmiştir. AYGM’den gelen değerlendirmeler doğrultusunda istenen
değişiklikler yapılarak AYGM’ ye sunum yapılmış kesin projeler ve raporlar
imzalanıp üst yazı ile onay için AYGM’ye gönderilmiştir. AYGM onayı
beklenmektedir.
Karabağlar-Gaziemir
Metrosu, İzmir'in en uzun metro hattı olacaktır. İZBAN ve Buca Metrosu ile
entegre olacak şekilde ilerleyecek proje tamamlandıktan sonra Halkapınar Menderes
arası yaklaşık 43 dakikaya düşürecektir.
Halkapınar – Otogar Metro’su 4,5 km uzunluğunda 5 istasyonlu bir hattır. On
yılı aşkın bir süredir kent gündemini meşgul eden ve henüz ihalesi yapılmayan
Otogar Hattı bir süre daha yol alamayacak gibi görünüyor.
T4 Bostanlı-Örnekköy
Tramvayı 17.04.2023 tarihinde
Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne sunum yapılmıştır. 26.04.2023 tarihinde
ise uygulamaya esas kesin projeler ve raporlar Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne onay için gönderilmiştir, 08.02.2024 tarihli
yazı ile uygulamaya esas kesin projeler ve raporlar AYGM tarafından
onaylanmıştır. Yatırım Programına alınması için T.C. Cumhurbaşkanlığı Strateji
ve Bütçe Başkanlığı’na başvuru yapılacaktır.
Adana
Turgut Özal Bulvarı
Tramvay Hattı, Medline
Hastanesi’nden başlayıp doğu-batı aksında Turgut Özal Bulvarı boyunca
ilerleyecek ve sırasıyla; Hastane, Süleyman Demirel/Türkmenbaşı, Anadolu
Lisesi, Cumhuriyet Parkı, Doğal Park, Şehitler Bulvarı, Uğur Mumcu Bulvarı,
Gökkuşağı, Polis Evi, Aksagaz, İller Bankası ve Adnan Menderes’ten geçerek
Şehir Hastanesi’nde sona erecek. Toplamda 14 istasyon ve 10 kilometrelik bir
mesafe planlanan bu hattın Adana trafiğini büyük ölçüde rahatlatması
bekleniyor. 2025 yılında hizmete açılması planlanan Turgut
Özal Bulvarı Tramvay Hattı, günlük olarak yaklaşık 280.128 yolcu taşıma
kapasitesine sahip olacak.
Öğretmenler Bulvarı
Tramvay Hattı da planlama
aşamasındadır. 8,3 km 11 istasyon olup güzergâh gelişme konut bölgesinden
geçmekte ve Turgut Özal Bulvarı Tramvay Hattı’na ve Turhan Cemal Beriker
Bulvarı – Girne Bulvarı Tramvay Hattı’na bağlanacak şekilde planlanmıştır.
Turhan Cemal Beriker
Bulvarı-Girne Bulvarı Tramvay Hattı
36,5 km 37 istasyon olup Adana kent merkezini, Adana Organize Sanayi Bölgesi’ne
bağlayacak şekilde planlanmıştır. Bu hat da planlama aşamasındadır.
Yukarıda adı geçen üç
hattın 2025-2027 yılları arasında tamamlanması hedeflenmektedir.
Gaziantep
Gaziantep Büyükşehir
Belediyesi tarafından projelendirilen Gar – Düztepe – Hastane Sürücüsüz
Metro Hattı’nın Cumhurbaşkanlığı 2024 yatırım programına alındığı açıklandı.
15 milyar TL’lik projenin yaklaşık 10.5 kilometre uzunluğunda olması ve iki yıl
içerisinde tamamlanması planlanıyor.
Gaziray Banliyö Hattı, Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanlığınca yapılan
açıklamaya göre 1 istasyon ve 7 kilometre uzatılarak BÜSEM’e ve 4 istasyon ve
15.3 kilometre uzatılarak Gaziantep Havalimanı’na bağlanacak bir hattır.
.Günlük ortalama 10
bin yolcuya OSB ile KÜSGET arasında hizmet veren Gaziray, böylelikle daha fazla
insanın faydalanacağı bir ulaşım aracı niteliği kazanacak. Gaziray’da
kullanılacak elektrikli tren setleri yerli olarak üretilecek.
Trabzon
Hafif Raylı Sistem
Projesi 31,9 kilometre
uzunluğunda ve 56 istasyonlu olacak şekilde planlandı. Projenin ihale hazırlık
çalışmalarının tamamlandığı belirtildi. Sistemin Akçaabat ilçesi, Meydan
bölgesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Otogar ve havalimanı arasındaki
yolculuk talebine cevap vermesi bekleniyor.
İlk etabın yeni
stadyum, şehir hastanesinin olduğu alan, Atatürk Alanı ve Meydan bölgesi
arasındaki trafiğin en yoğun olduğu 8,7 kilometrelik kısmı kapsayacağı
açıklandı. Projenin tamamının 2028 yılında tamamlanması
hedefleniyor.
Yüksek Hızlı Tren
Ankara-İstanbul Yüksek
Hızlı Tren Hattı’nda T26 Tüneli,
Doğançay Ripajı ve ikinci kesimlerdeki işlerin tamamlanmasından sonra seyahat
süresinin 35 dakika kısalacağı açıklandı. Bu işlerin ne zaman biteceği
konusunda henüz net bir bilgi yok.
Ankara-İzmir Yüksek Hızlı
Tren Hattı ile ilgili olarak
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından yapılan en son açıklamada hattın bir
kısmının 2026 yılında, tamamının da 2027 yılında hizmete gireceği belirtildi.
Bugüne kadar hep 9
istasyon olarak konuşulan 508 kilometrelik hattın Emirdağ, Afyonkarahisar,
Uşak, Alaşehir, Salihli, Manisa, Muradiye, Ayvacık, Emiralem ve Menemen
istasyonları olacak şekilde 10 istasyon olarak tasarlandığı açıklandı.
Proje tamamlandığı
zaman mevcut demiryolu bağlantısıyla 824 km olan mesafe 624 km’ye düşecek ve
seyahat süresi de 14 saatten 3 saat 30 dakikaya inecek.
Ankara-Bursa Yüksek Hızlı
Tren Hattı’nın 2026
yılında hizmete alınması beklenmekle
birlikte son günlerde 2027 yılının da çok fazla telaffuz edilmeye başladığını
görmekteyiz. Bu projede ilerleme oranı %80’e ulaştı. Proje tamamlandığında hem Ankara-Bursa
hem de Bursa-İstanbul arası seyahat süresi 2 saat 15 dakika olacak.
56 kilometre
uzunluğundaki Bursa – Yenişehir kesimi, 95 kilometre uzunluğundaki
Bandırma-Bursa ve 50 kilometrelik Yenişehir-Osmaneli kesimleri olmak üzere
toplam 201 kilometrelik hatta altyapı ve üstyapı çalışmalarına eş zamanlı
olarak devam ediyor.
Halkalı-Kapıkule Projesi’nin Çerkezköy-Kapıkule arasındaki 153 kilometrelik kesimde (1.
Etap) yapım çalışmaları devam etmekte olup projede %80 fiziki ilerleme
sağlanmıştır. Bu etabın 2025 yılı sonuna kadar bitmesi planlanmaktadır.
Projenin diğer fazları olan Ispartakule-Çerkezköy arasındaki 67 km’lik kesim ve
Halkalı-Ispartakule arasındaki 9 kilometrelik kesimin de 2028 yılına kadar tamamlanması bekleniyor. Projenin
tamamlanmasıyla Halkalı-Kapıkule arası yolcu seyahat süresi 4 saatten 1 saat 30
dakikaya, yük taşıma süresi ise 6 saat 30 dakikadan 2 saat 30 dakikaya düşecek.
Kayseri-Yerköy Hattı Yerköy’den başlayıp, Şefaatli, Yenifakılı, Himmetdede’den
geçerek, Kayseri’yi, Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı’ndan Ankara’ya,
Ankara-Eskişehir-İstanbul Hızlı Tren Hattı üzerinden de İstanbul’a kadar
bağlayacak. Kayseri-Ankara-İstanbul arasında kesintisiz ulaşım sağlanacak proje
ile Kayseri-Ankara arasındaki mesafe iki saate inecek. Proje kapsamında, 142
kilometrelik yüksek hızlı tren güzergahında 2 istasyon, 15 tünel, 5 viyadük 18
köprü, 136 alt/üst geçit planlanıyor.
Altyapı Yatırımları
Genel Müdürlüğü Yerköy-Kayseri Yüksek Hızlı Tren Hattı kontrollük danışmanlık
ve mühendislik işleri için sözleşme imzalandığını duyurdu. Bu proje için
finansman anlaşmasının da imzalandığı açıklandı.
Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı inşaatı kapsamında
bu güzergahtaki mevcut tren seferlerinin 22 Nisan’dan itibaren durdurulduğu
açıklandı. Tren seferlerine verilecek olan aranın iki yıl olması bekleniyor.
İstanbul-Sivas aktarmasız YHT seferlerinin 27 Nisan’da başlayacağı
paylaşılmış olsa da seferler 4 Mayıs’ta başladı. Trenlerin İstanbul-Sivas
arasında Pendik, Arifiye, Eskişehir, Ankara, Kırıkkale ve Yozgat’ta duracağı belirtildi.
Trenler İstanbul’dan
da 08.40’ta hareket edecek, Sivas’ a 15.58’ de varacak, Sivas’ tan 13.00’ de
hareket edecek ve İstanbul’ a 20.08’ de ulaşacak.
Bölgesel Trenler
Karaelmas Ekspresi 12 Nisan’da seferlerine başladı. Daha çok turistik amaçlı olarak düşünülen tren Ankara –
Zonguldak hattında haftada bir gidiş ve bir geliş olarak planlandı. Ankara’dan
yola çıkan tren sırasıyla Kalecik, Çankırı, Çerkeş, Karabük istasyonlarına
uğrayarak Zonguldak’a ulaşıyor. Dönüş yolunda ise Yenice ve Eskipazar’da
duracak olan trenin son durağı Ankara olacak.
Ankara – Elmadağ Treni
21 Mart’ta seferlerine başladı. Her gün Ankara Elmadağ arasında 6 sefer yapılacak. Ankara
Elmadağ bölgesel treni 136 koltuk kapasiteli dizel setlerden oluşacak. Seyir
süresi 40 dakika olacak trenler sadece Kayaş İstasyonu’nda duracak. Hareket
saatleri Ankara’dan 06.10, 12,25 ve 17,40 saatlerinde; Elmadağ’dan da 07.20,
13.30, ve 18.55 olarak belirlendi.
Turistik Diyarbakır
Ekspresi Ankara-Diyarbakır-Ankara
arasında hizmet verecek. Malatya’dan Elazığ’a, Diyarbakır’dan Kayseri’ye uzanan
dört günlük gezinin güncel sefer tarihleri şekillendi.
17 Mayıs Ankara’dan
Diyarbakır’a, 19 Mayıs Diyarbakır’dan Ankara’ya, 14 Haziran Ankara’dan
Diyarbakır’a, 16 Haziran Diyarbakır’dan Ankara’ya.
Van Gölü Ekspresi de (Ankara-Tatvan arasında) turistik tren seferlerine 17 Nisan’da başladı. Ankara’dan pazar ve salı
günleri hareket eden tren, Bitlis’in Tatvan ilçesinden de salı ve perşembe
günleri sefer yapıyor. 8 vagonlu trende pulman, örtülü kuşetli ve yataklı
vagonları bulunuyor. Yolcuğun 24 saat sürdüğü belirtildi.
Adana-Konya arasında
hizmet veren Toros Ekspresi’nin güzergahında bulunan istasyonlarda yol
yapım çalışması gerçekleştirileceği için 24 Mayıs’tan itibaren 3 ay
süreyle seferlerinin durdurulacağı duyuruldu.
Tuz Ekspresi Ankara-Çankırı arasındaki günübirlik seferlerine 18 Mayıs’ta başladı. Cumartesi sabahları
07.50’de Ankara’dan hareket edecek olan 250 yolcu kapasiteli tren aynı akşam
saat 19.40’ta Ankara’ya geri dönecek.
İstanbul’da ve diğer
birçok şehirde raylı sistem çalışmaları devam ediyor. Bu sabah bir kısmını
sizler için özetlemeye çalıştım. Bakalım önümüzdeki günlerde ne gibi gelişmeler
göreceğiz.
Sağlıklı kalın, mutlu
kalın…
Günaydın Dostlar,
YanıtlaSilYazılarımı X'te (Twitter) AykutEvrankaya sayfasında, Facebook'ta Sabah Sabah Evrankaya sayfasında, LinkedIn'de Emin Evrankaya sayfasında takip edebilirsiniz.
Sağlıklı kalın, mutlu kalın...
Çok teşekkürler bu harika bilgilendirme için Emin bey kardeşim; izninizle bazı arkadaşlarım ile paylaşmak istiyorum.
YanıtlaSilÇok teşekkür ederim. Hiç sormanıza gerek yok, her zaman paylaşabilirsiniz. İyi akşamlar.
Sil