5 Mayıs 2024 Pazar

Dörtlüler

Günaydın Dostlar,

Cuma akşamı en kalabalık saatte Ethem Efendi Caddesi’nde arabasının içinde bekleyen amcanın rahatlığı takdire şayandı. Bu civarda yaşayan dostlarımız Ethem Efendi’nin ne kadar kalabalık bir cadde olduğunu çok iyi bilirler. Aslında her ne kadar adı cadde olsa da ebatları itibarıyla aslında bir sokak büyüklüğündedir.



Böyle bir yolda dörtlüleri yakarak büyük bir gönül rahatlığı ile duran amcanın rahatlığından Allah hepimize versin. Zaten günün her saati kalabalık olan yol, amcanın hiç istifini bozmadan durması karşısında düğüm oldu. Çalan kornalardan, bağırmalardan ben huzursuz oldum amca bir gram rahatsız olmadı.

İşin komik tarafı yüz metre kadar ileride amcanın bekleyebileceği bir alan da vardı. Niye orada beklemiyor? İnen kişi “Ben oraya kadar yürüyemem.” demiştir de ondan. Bu gibi rahat insanların içlerinden “Ne olacak canım, on dakika durduk diye dünyanın sonu mu geldi?” diye düşündüklerini hissediyorum.

Bizim sevgili amca, “Burada park edemezsin.” diye bağıranlara “Ben park etmedim ki.” diye karşılığını vermekten de kaçınmadı. Pişkinliğin, şımarıklığın ete ve kemiğe bürünmüş hali.

Bu yaşananlar bana sevgili kardeşim Ali Kemal’in söylediklerini hatırlattı. “Bu ülkede dörtlüleri yakmak joker gibidir, yaktığınız zaman her şeyi yapabilirsiniz.” derdi. Gerçekten de öyle.

Çok fazla sokaklarda yürüdüğüm için bütün jokerleri görme şansım oluyor. Cumartesi sabahı dörtlüleri yakmış olarak ters yönden gelen araba dikkatimi bile çekmedi. Adamcağız en azından dörtlüleri yakmış, çoğumuz ona bile tenezzül etmiyoruz. Bu şekilde ters yöne girmenin tercümesi “Ben iyi bir şey yapmadığımı biliyorum, o yüzden dikkatli gelin de sorun olmasın.” demek oluyor.

Öğlen saatlerinde benzin almaya gittiğimde bu sefer de ters şeritten gelen joker çıktı karşıma. Yolda giderken yolun karşı tarafında uygun bir park yeri görürseniz dörtlülerinizi yakarak ters şeritten gidebilirsiniz. Bu şekilde ters şeritten gitmek inanılmaz kabul görmüş bir durum. Adam park yeri görmüş ve son hız oraya doğru yönelmiş, kim ne diyebilir ki? Bu şekilde gelen bir araca çarpsanız sokaktakiler bile “Ağabey, adam dörtlülerini yakmıştı geliyordu, görmüyor musun?” diye karşına dikilirler. Ne demişti Ali Kemal? Dörtlüleri yakınca her şeyi yapabilirsin.

Bu hafta sonu şansım jokerlerden açıldı. Son karşılaşmamız da evin sokağında oldu. Dörtlüleri yakarak kaldırıma park etmiş genç bir çocuk ile günü tamamladık. Çocuk öyle bir park etmiş ki yola inmeden geçmek mümkün değil. Araçların aralıksız geldiği işlek bir yolda bu hareketiyle insanları yola inmeye zorluyor ve dolayısıyla tehlikeye atıyor. Sonra da “Bu kaza nasıl odu, anlayamadım.” diyoruz. Cevap veriyorum, sorumsuzun iki adım atmamak için sorumsuzca kaldırımda park etmesi yüzünden oldu. Çocukları, gençleri, yaşlıları, bastonlu teyzeleri; kısacası herkesi arabaların önüne inmeye zorluyor.

Bir buçuk günde karşıma çıkan jokerleri paylaşmaya çalıştım, kim bilir daha neler oluyordur. Bizim ülkemizde dörtlüleri yakmak yapılmaması gereken bir işi yapmak anlamına geliyor. Sanki yakınca özel bir izin almışız zannediyoruz. Dostlar, dörtlüleri yakmak her istediğimizi yapabileceğimiz anlamına gelmiyor.

Her ne yaparsak yapalım, lütfen insanları tehlikeye atacak işlerden uzak duralım.

Sağlıklı kalın, mutlu kalın… 

8 yorum:

  1. Ağzınıza sağlık. İstanbul’u yaşanmaz hale getirenlerin başında bu jokerler geliyor. Normalde sakin bir insan olmama rağmen trafikte bu saygısızları görünce sinirim tepeme çıkıyor. Eğitim şart.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabah Sabah Evrankaya11 Mayıs 2024 18:55

      Bunlar gibi birçok konuda o kadar çok örnek verebiliriz ki maalesef trafik başta olmak üzere çok fazla sorun var.

      Sil
  2. Trafik konusunda ne kadar caydırıcı cezalar verilse yine de az bence. Öncelikle kurallara uymak gerekir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabah Sabah Evrankaya11 Mayıs 2024 18:58

      Kuralların etrafında dolaşmak neredeyse bir meziyet gibi görülüyor, netice de bu oluyor.

      Sil
  3. İnsanların çevreye ve çevredekilere saygısızlığı, bencillikleri, şımarıklıkları, cahillikleri ve tavan yapmış egoları yüzünden bu haldeyiz. 😔

    YanıtlaSil
  4. güzel paylaşımınız için teşekkürler ortopedi uzmanı olarak sizi devamlı takip ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabah Sabah Evrankaya11 Mayıs 2024 18:53

      Çok teşekkür ederim.

      Sil