Bir tane köprü yaptık
ya, hemen bütün arabalı vapur seferlerini kaldırdık.
Bu sabahki konumuz
değil ama o zamanlarda da, Boğaziçi köprüsünün çok büyük yapıldığı konusunda
yapılmadık yaygara kalmamıştı. Birçok uzman amca, 3 şeritli bir köprüye gerek
olmadığını, 2 şeridin yeterli olacağını savunuyorlardı. Bir metre ileriyi
görememek diye buna denir.Yaşı tutan dostlarımız hatırlayacaklardır; köprüden önce karşıdan karşıya arabalı vapur ile geçilirdi. Üsküdar ve Kabataş meydanları buna göre tanzim edilmişti ve uzun araç kuyrukları oluşurdu. Atatürk Havaalanı’na bile gidecek olsanız, arabalı vapur ile karşıya geçmeniz gerekiyordu. Be nedenle de benim gibi Anadolu çocukları, Ataköy tarafını pek bilmezdi.
Köprü çok büyük yapıldı ve gelecek 500 yıl için yeterli ya, tuttular bütün arabalı vapur seferlerini iptal ettiler. Köprünün mevkiinden dolayı Kabataş – Üsküdar seferlerinin iptal edilmesi mantıklı olabilir ama Paşabahçe – İstinye seferlerini neden iptal ettiniz?
Bu düzenleme ile Beykoz’dan Sarıyer’e gitmek isteyen insanlar, hiç gerek yokken Beylerbeyine kadar gelmek zorunda kaldılar. Hem köprü trafiğini arttırdın, hem de gereksiz yere insanların daha fazla seyahat etmesine neden olarak şehir içi trafiğini arttırdın. Nüfusu roket gibi büyüyen bir şehirde, bir tane köprü yaptın diye her şeyi iptal etmenin anlamı neydi?
Paşabahçe’deki arabalı vapurlar, Körfez geçişi için Topçular – Eskihisar hattına kaydırılmış. Her şeye para buluyoruz da, 3-5 tane arabalı vapur alacak parayı mı bulamadık? Paşabahçe hattı kesinlikle yeniden açılmalıdır. Kaç köprü yaparsanız yapın; bu hattın büyük bir hizmet göreceği ve de şehir içi trafiğe de katkısı olacağı kesindir.
Hatta bunun gibi
çeşitli noktalarda bir iki arabalı vapur hattı daha olmalı. Şimdi de tünel
yaptık diye, Sirkeci – Harem seferlerini kaldırırlar. Tünel iyi güzel ama
arabalı vapur hatları da kalmalı. İstanbul’da herkese yetecek kadar trafik var.
Adına ne derseniz
deyin; ister feribot deyin, ister arabalı vapur. Bu çeşit hatlar dünyanın
birçok yerinde çok başarılı bir şekilde kullanılıyor. 13 sene sonra bitmesi
planlanan 3 katlı tüneller, şunlar bunlar bugünkü yaramıza merhem olmuyorlar.
Çok geniş düşünerek,
şehir içi trafiğe de katkısı olacak yeni hatlar açmalıyız. Örnek olarak; Kartal
– Avcılar veya Bostancı – Yenikapı gibi hatlar olmalı. Böylece araçlar tüneli,
köprüyü kullanmaya gerek kalmadan, gereksiz yere şehir içi trafiğini
arttırmadan; Kadıköy tarafından Bakırköy tarafına geçebilmeliler. Bostancı’dan
binip Yenikapı, Ataköy veya Avcılar’da inebileceğim bir hat olsa, ben her o
tarafa gittiğimde kullanırım.Ayrıca arabalı vapurların insanları dinlendiren bir yanı da var. Trafik stresi yaşamadan, çayını içerek, martılara simit yedirerek karşıya geçiveriyorsun. Hatta istersen, adalara el bile sallayabilirsin.
Bu gibi hatlar için
bir çalışma yapılmalı ve acilen işletmeye açılmalı. Köprüler, tüneller iyi
güzel ama bu şehirde halen arabalı vapurlara ihtiyaç var. Daha süratli, daha
güzel arabalı vapurlar alınarak, acilen hizmete sunulmalıdır…
Sağlıklı kalın, mutlu
kalın…
O zaman harcanılan yakıtın üzerinden alınan vergiler toplamda azalır,
YanıtlaSile o zaman kaynak sıkıntısı çıkar, 1150 odayı nasıl idare edeceğiz?
Cemaat kaptanları boğaz trafiğini dikine kesebilecek yetenekte de olmadıklarından, köprü ile gelen yan yollar ve yeni yerleşimlerin oluşturduğu rant da iştah sebebi olduğundan bu mantıklı ve ekononmik ve çevreye duyarlı düşünceler para etmiyor günümüzde...:(
YanıtlaSilGünaydın Dostlar,
YanıtlaSilYazılarımı Twitter'da AykutEvrankaya sayfasında, Facebook'ta Sabah Sabah Evrankaya sayfasında, LinkedIn'de Emin Evrankaya sayfasında takip edebilirsiniz.
Sağlıklı kalın, mutlu kalın...