Bazı gazetelerin
internet sayfalarında sık sık yeni bir metro hattı haberi görüyorum. Trenlere
ve de raylı sistemlere meraklı bir insan olarak ta bu haberleri her gördüğüm
yerde okuyorum.
İstanbul
metrosu diye başlık attığıma bakmayın, bu konudaki her türlü haber dikkatimi
çekiyor. Raylı sistemlerin Türkiye’de çok çok geç kalmış yatırımlar olduğunu
düşünenlerdenim. Biz metro ağını tamamlayana kadar millet ışınlanmaya
başlayacak.Hemen belirteyim burada paylaştığım İstanbul’daki metro ağını gösteren resmi beğendiğim için buraya koydum. Sakın binmeye kalkmayın zira bu resimdeki metro hatlarının henüz yarısı yok…
Bu haberlerin en ilginç yanı, söz konusu gazetelerde sanki yarın metroya binip gidecekmişsin gibi konuların anlatılıyor olması. Yazının başlığından ve ilk 2-3 satırından böyle bir hava yakalıyorsun ama sonra bakıyorsun ki söz konusu metro daha planlanma aşamasında. Unutmayın Kanuni’de bu sistemlerin birçoğunu düşünmüştü. Her düşündüğümüz şeyi icraatımız gibi anlatsaydık yapmadığımız şey kalmazdı.
Böyle bir
başlık gördüğümde benim ilk reaksiyonum burada gözümün önünde üzerinde aylardır
bir gram çalışma yapılmayan Marmaray’ı düşünmek oluyor. “Ulan burada bir çivi
çakılmıyor, gitmişler başka bir yerde metro hattını bitirmişler” diye
söyleniyorum kendi kendime.
Metro
yatırımları ilerlemenin bir gereği ve İstanbul gibi bir şehir için müthiş bir
ihtiyaç. Şu ana kadar Boğaz’ın ve Haliç’in altından geçen 10 tane metro hattı
olmalıydı ama ne yazık ki bir tane bile yok. Karşıya geçen tek hat Üsküdar’dan
Marmara’nın altından Sirkeci’ye geçen Marmaray hattı ama onun da sadece 5
istasyonu var.
İstanbul
raylı sisteminin en önemli parçalarından biri Marmaray hattı. Gebze’den,
Halkalı’ya kadar gidecek olan ve üzerinde birçok istasyon bulunan uzun bir
sistem ama onun inşaatında da bir gram faaliyet yok.Şu haliyle bile İstanbul’un kıçı kırık 5 benzemez metro hattı benim oldukça fazla işime yarıyor. Bir de Marmaray bitse çok iyi olacak. O günler geldiğinde buradan 200 metre yürüyüp Marmaray’a bineceğim ve Yenikapı’da aktarma yapıp Taksim’e gidebileceğim. Ne otobüs derdi var, ne metrobüs, ne de vapur.
Geçen gün
gazetenin biri yine yazmış, “İstanbul’a 3 katlı demiryolu ve araç tüneli diye.
Devamını okuduğunda 12 sene diyor ama öyle bir yazmış ki zannedersin ki
Eylül’de Alpay gelmeden önce tünel ulaşıma açılacak.
Pek
anlamıyorum ama abartılı başlık atmak bir gazetecilik yöntemi her halde. İlgi
çekmek için doğru da bir yöntem olabilir ama daha düşüncesi bile netleşmemiş,
projesi dahi olmayan raylı sistemleri sanki yarın açılıyormuş gibi haber yapmak
biraz abartılı oluyor. İnsanların dikkatini çekmiyorsun, bir nevi insanları
yanıltıyorsun. Vatandaşın biri gitse binmeye kalksa bakacak ki boş araziden
başka bir şey yok.Her metronun 13 kere açılışı yapıldığı için, hangisi açık, hangisi kapalı onu da şaşırdık. Açılış demişken, son günlerde sessiz sedasız hizmete giren 4 istasyonluk Levent – Etiler metrosu var. Çok güzel bir çalışma olmuş. Yapanların ellerine, yüreklerine sağlık ama daha da güzel olması için onun etiler ucunu Boğaz’a kadar indirmek gerekiyor.
Aynı Kabataş – Taksim arasında olduğu gibi boğazı ana metro hatları ile bağlayacak raylı sistemleri arttırmak hem ulaşım kolaylığı sağlayacak, hem de araç trafiğinin azalmasına yardımcı olacaktır.
Ben
Almanya’ya gittiğimde metro dışında hiçbir aracı kullanmıyorum. Gideceğim her
yere metro ile ulaşabiliyorum. İstanbul’da da bu durum geçerli olsa burada da
her zaman metroyu kullanırım. Şu anda benim evime yakın bir yerlerden geçen bir
metro hattı olmamasına rağmen, yine de bir şekilde gidiş gelişlerimde metro
ağından yararlanmaya çalışıyorum.
Metro, ölü
yatırım, yatırdığın parayı 50 sene de geri alamıyorsun vb. gibi birçok eleştiri
yapılıyor ve hepsi de doğru ama gerekli. Metro hatları arttığı ve daha entegre
hale geldikleri zaman hepimiz için daha kullanışlı bir hale gelecek…
Sağlıklı
kalın, mutlu kalın…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder