14 Nisan 2024 Pazar

Raylı Sistemler Nisan 2024

Günaydın Dostlar,

Raylı sistemlerin her türlüsünü severim. Bırakın gerçeğini oyuncağına da ilgim büyüktür. Tabii sadece sevmekle kalmıyorum, çok sık kullanıyorum da. İstanbul gibi bir şehirde bir yere raylı sistemle gidebilme imkânı varsa muhakkak kullanılmalıdır. Çok mecbur olmadıkça dışarıya hayatta arabayla çıkmam. Trafik ve park sorunu insanı yıpratıyor.

Çok sevdiğim ve çok kullandığım için de çok takip ederim. Yapımı devam eden hatları veya devam edemeyenleri hepsini yakından izlerim.

Fırsat buldukça ve bilgi aldıkça yapımı devam eden hatların durumunu sizlerle paylaşacağım.



İstanbul

M1B Kirazlı-Halkalı metrosu için 19 Mart’ta yeni bir ihale yapılacağı açıklanmıştı. İhaleyi Dido-Ray Yapı – Akçadağ İnşaat’ın aldığı açıklansa da inşaata ne zaman başlanacağı konusunda henüz bir bilgi yok. Bildiğiniz gibi ilk ihalede yol alınamamış sadece %8’lik bir ilerleme oranı sağlanabilmişti.  Toplam yatırım bedeli (272 adet araç dahil) 31,5 milyar TL.

M4 Tavşantepe-Tuzla hattı M4 hattının diğer bir uzantısı. M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen hattı daha önce hizmete açılmıştı. Bu hattın bir diğer uzantısı da Tavşantepe’den ayrılarak Tuzla’ya giden hat. İlerleme oranının %50 seviyelerine ulaştığı ve TBM kazısının tamamlandığı açıklandı.

M3 Bakırköy-Kirazlı metro hattı 10 Mart’ta hizmete açıldı.

M3 Hattı’nın Başakşehir – Kayaşehir uzantısı 28 Nisan 2023’te hizmete girmiş ve hattın istasyon sayısı 13’e ulaşmıştı. Bugün işletime alınan Bakırköy Kirazlı uzantısı ile toplam istasyon sayısı 19 oldu. Yıldıztepe İstasyonu’nun inşaatı henüz sürdüğünden trenler bu istasyonda durmadan ilerliyor.

İBB, “Geçen yıl başka bir hattımız için gerçekleştirilen araç ihalesi kapsamında yapılan revizyonla 40 adet aracın bu bölgedeki açığı kapatmak üzere siparişi verilmiştir.” şeklinde bir açıklama yaptı.

M5 Çekmeköy-Sultanbeyli projesinde Çekmeköy - Samandıra Merkez olarak belirlenen ilk etap 16 Mart’ta hizmete açıldı.

M5 Hattının uzantısı niteliğindeki projede bu açılışla beraber dört istasyon daha devreye girmiş oldu. Meclis, Sarıgazi, Sancaktepe ve Samandıra istasyonları 16 Mart saat 15,45 itibarıyla yolcuların kullanımına açıldı.

M7 Esenyurt Uzatmasında TBM kazıları devam ediyor.  Birinci etabın 2025 yılı sonunda bitirileceği açıklandı. Şu anda fiziksel ilerleme oranı %36’yı geçti. Birinci etabın uzunluğu yaklaşık 7 km. Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu’nun devamı niteliğinde olan projede, ilk aşamada dört yeni istasyon inşa ediliyor. Bu projenin yatırım bedeli (220 adet araç dahil) 28,7 milyar TL. Bu yıl için 3,7 milyar TL harcama öngörülüyor.

M7 Kabataş Uzatmasında da çalışmalar devam ediyor. Kabataş İstasyonu’nun 2024 yılı sonunda hizmete açılması beklense de son zamanlarda 2025 de çok fazla telaffuz edilmeye başlandı. Beşiktaş İstasyonu’nun açılışının ise (arkeolojik kazılar nedeniyle) 2027 yılını bulabileceği konuşuluyor. Kabataş İstasyonu hizmete açıldığında trenler Beşiktaş İstasyonu’nu pas geçecek şekilde işletilecek.

M8 Bostancı-Dudullu Metrosu 6 Ocak 2023 tarihinde hizmete açılmıştı. Açılmış olsa da istasyonların giriş çıkışlarında eksiklikler vardı.

Bostancı İstasyonu’nda deniz tarafında tek bir giriş-çıkış vardı. Oradan çıkıp tren istasyonuna yürümek kullanışlı bir çözüm değildi. Geçen hafta tren istasyonu tarafındaki giriş-çıkış da açıldı ve bu zorluk ortadan kalkmış oldu. İstasyona sadece 50 metre uzaklıkta.

Mevlâna İstasyonu’nda iki adet giriş çıkışın yapımı devam ediyor. Ağustos 2024’de açılmasını bekliyoruz.

En büyük sorunlardan biri Kozyatağı İstasyonu’ndaydı. M4 hattına aktarma yapabilmek için dışarı çıkıp yan yoldan yürümeniz gerekiyordu. Sabiha Gökçen’e giden hat olduğu için birçok yolcu için çok sıkıntılı bir durum yaratıyordu. Bu sıkıntı da çözüldü. Kozyatağı aktarma tüneli 2 Nisan 2024 tarihi itibariyle yolcuların kullanımına açıldı. Artık yeryüzüne çıkmadan aktarma yapabilmek imkânı sağlanmış oldu.

İçerenköy İstasyonu’nda bulunan diğer giriş-çıkış çalışmaları da devam etmektedir. Eylül 2024’de açılmalarını bekliyoruz.

M8 Metrosu’nun son seferi saat 23.00’de hareket etmektedir. Diğer metrolarda olduğu gibi 00.00’a çekilmesiyle ilgili çalışmalar da devam etmektedir.

M9 Ataköy-İkitelli hattının Ataköy – Bahariye kesimi 18 Mart’ta hizmete açıldı.

Yeni etabın açılması ile birlikte hattın uzunluğu 6,9 kilometreden 17,2 kilometreye, istasyon sayısı ise 5’ten 13’e ulaştı.

Bu hattın en önemli istasyonu olan ve aynı zamanda gelecekte M1 hattının (Kirazlı-Halkalı) entegrasyon durağı olan Mimar Sinan İstasyonu’nun çevre düzenlemesi ve istasyon düzenlemesi sebebiyle mart ve nisan aylarında açılışının yapılamayacağı İBB tarafından belirtilmişti. Açılışın 31 Mayıs 2024’e kadar gerçekleşmesi beklenmektedir.

Bu hattan İkitelli Sanayi İstasyonu’nda M3 Hattı’na, Yenibosna İstasyonu’nda M1A Hattı’na, Ataköy İstasyonu’nda Marmaray’a aktarma yapabilirsiniz.

M10 Pendik-Sabiha Gökçen Uzatma hattında fiziksel ilerleme oranı %65’i geçti. 5,8 milyar lira bütçe ayrılan hat, 13 kilometrelik 8 istasyonlu iki bağımsız metro hattından oluşuyor. Projenin Haziran 2025’de bitirilmesi planlanıyor. Toplam yatırım bedeli (240 adet araç dahil) 18,3 milyar TL.

M11 İstanbul Havalimanı-Halkalı hattının Arnavutköy’e kadar olan ilk etabı 19 Mart’ta hizmete açıldı.

Kayaşehir, Olimpiyat Köy, Halkalı Stadı ve Halkalı İstasyonlarının ise yıl sonunda hizmete girmesi planlanıyor. 32 km’lik metro hattı tamamlandığında İstanbul Havalimanı Halkalı arası 30 dakikaya düşecek.

M12 Göztepe-Ümraniye metro hattında fiziksel ilerleme oran %76’yı geçti ve kısmi test sürüşleri yapıldı. 13 kilometre uzunluğundaki 11 istasyonlu hattın Mayıs 2025’te tamamlanması hedefleniyor.  Toplam bütçesi (56 adet araç alımı dahil) 20,1 milyar TL.

M13 Söğütlüçeşme-Yenidoğan metro hatttı 24,6 km uzunluğunda 15 istasyonlu bir projedir. 10 Mart’ta projenin yeniden başladığı belirtildi.

M14 Altunizade-Çamlıca metrosunun da 2025 yılında tamamlanması hedefleniyor. Şu ana kadar %37 civarında fiziki ilerleme kaydeden projede tünel kazıları devam ediyor. 3,5 kilometrelik 4 istasyonlu metro hattının toplam yatırım tutarı (10 adet araç dahil) 3,8 milyar TL. 2024 yılı için 1,5 milyar TL bütçe ayrılmış. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı hattın Bahçelievler ve Kazım Karabekir’e uzatılacağını ve Göztepe-Ümraniye metrosu ile Kazım Karabekir İstasyonu’nda entegre olacağını açıkladı.

M20 Sefaköy-Tüyap (Beylikdüzü) metrosu için onay bekleniyor. Metronun dış borçlanma talebi belediye meclisinde onaylanmış olsa da ne yazık ki 2024 yatırım programında yer almadı. 19,5 kilometre uzunluğundaki hat Sefaköy’den başlıyor. Metrobüs hattı ile birçok noktada entegrasyonu olan bu güzergâh 10 istasyondan oluşuyor ve Tüyap arkasındaki depo ve bakım merkezinde son buluyor. Bu hattın Sefaköy-İncirli bölümünün değişebileceği de konuşulmaya başlandı.

T7 Feshane-Bayrampaşa Tramvay hattının sözleşmesi imzalandı. 3,2 km uzunluğundaki hatta 5 istasyon bulunuyor. Bu hattın Eyüpsultan’dan geçip Eminönü-Alibeyköy hattı ile entegre olacağı belirtildi.

T10 Üsküdar-Kadıköy-Maltepe Tramvay Projesi’nde fizibilite ve projelendirme çalışmaları tamamlandı. Projeye Anadolu Tram adı verilmiş. 21,3 kilometrelik tramvay hattında 33 istasyon bulunuyor.

Üsküdar-Harem Tramvay Projesi’nde proje hazırlık çalışmaları devam ediyor. Her ne kadar nostaljik bir tramvay olarak düşünülse de Üsküdar Harem arasındaki ulaşıma da katkı sağlayacağını düşünüyorum.

U3 Sirkeci-Kazlıçeşme raylı sistem hattı 26 Şubat’ta hizmete açıldı.

Proje kapsamında; 7,3 kilometre yaya ve bisiklet yolu, 122 bin 550 metrekare meydan ve rekreasyon alanları, 6 bin metrekare kapalı sosyal kültürel alan, 74 bin metrekare yeni yeşil alan, 22 adet karayolu ve yaya alt geçidi inşa edildiği belirtildi.

Kocaeli

Gebze-Darıca Metrosu; inşaatı 2018’de başlayan, Darıca Sahili’nden başlayarak Gebze Organize Sanayi Bölgesine kadar ulaşan, 15,40 km’lik iki hattan oluşan 11 istasyonlu bir metro projesidir. İlerleme oranı %80’i bulan projede test sürüşleri başladı. Geçen hafta Fatih Hastanesi durağında çıkan yangın itfaiyenin çabuk reaksiyonu sayesinde çok ucuz atlatıldı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ile birlikte yapımına devam ettiği projenin 2024 yılının sonunda tamamıyla hizmete girmiş olacağı açıklandı.

Ankara

A2 Dikimevi-Natoyolu hattında ön yeterlilik ihalesi yapıldı. Daha önce ihaleye gelen tekliflerin çok yüksek olduğu ve en kısa zamanda ihalenin iptal edileceği ve yeni bir ihale yapılacağı belirtilmişti. 2028 hedefli proje için bu yıl 2 milyar TL bütçe ayrılmış.

Başkentray Yenikent Uzantısı yaklaşık 18 kilometrelik düz bir hat. Kayaş ile Sincan arasında faaliyet gösteren Başkentray’ın Yenikent’e kadar uzatılması planlanıyor. Başta Kazan Soda olmak üzere yük taşımacılığıyla entegre bir proje olarak düşünülen hatta ilerleme oranının %55 seviyelerinde olduğu açıklandı. Projenin 2024 yılı sonunda açılması hedefleniyor.

M2 Bağlıca ve Yaşamkent Uzantıları projesi M2 Kızılay-Çayyolu Hattına yapılacak iki ayrı uzantıyı kapsıyor. Korukent’ten hemen sonra bir makas ile ayrılacak olan hattın bir tanesi Bağlıca’da, diğeri de Yaşamkent Merkez’de son bulacak. 9,36 km’lik ve 5 istasyonluk hattın projesi tamamlandı ve incelenmek üzere Ulaştırma ve Altyapı bakanlığına teslim edildi.

Keçiören Şehitler – Forum Uzatma Hattı için de proje aşaması tamamlandı ve proje onaylandı. Yapım ihalesi önümüzdeki dönemde yapılacak. M4 Kızılay-Keçiören hattının devamı niteliğindeki proje 7,69 km uzunluğunda ve 4 istasyonu (Sanatoryum, Ufuktepe, Ovacık, Forum) bulunuyor. 

M5 Kızılay Dikmen Metrosu’nda etüt ve sondaj çalışmaları devam ediyor.  M4 Kızılay-Keçiören hattının Kızılay kuyruk tünelinden devam edip Atatürk Sitesi (Mevlâna Bulvarı Çaldağ Kavşağı) yönünde 10 istasyon olarak planlanıp proje çalışmaları başlatılan hattın Oran yönünde bir istasyon daha uzatılarak 11 istasyon olarak projelendirilmekte olduğu açıklandı. Ayrıca devam güzergahı TRT yönüne doğru 2,6 km hat ve iki istasyonun (TRT ve İlkbahar Mahallesi) daha ön projeleri çalışılmaktadır.

M6 Çayyolu-Sincan Birleştirme Hattı M2 Çayyolu ile M3 Sincan hattını birleştirmek için planlanmış bir projedir. Proje çalışmaları devam eden hat 10 km olacak ve 5 istasyondan (Bağlıca, MTA, OSB, Eryaman 1-2, Devlet Mahallesi) oluşacak. Bu hat ile beraber Çayyolu-Sincan arasındaki geçiş süresi (25 dakika) kısalacağı gibi Başkentray ve YHT hatlarıyla da entegrasyon sağlanacak.

Bağlıca-Sincan-Törekent Hattı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından projelendirilen bir hat olup 2024 yatırım programında 11,9 milyon TL bütçe ayrılmış.

Esenboğa Havalimanı Metrosu uzun zamandır gündemde olmakla beraber çok fazla yol alamadı. 2024 yılında da bu proje için ayrılmış bir ödenek olmasa da sayın bakan tarafından 2024 yatırım programına alındığı açıklanmıştı. 28 km’lik proje daha uzun yıllar hayata geçecek gibi durmuyor.

İzmir

M1 F. Altay – Narlıdere metrosu 24 Şubat’ta hizmete açıldı.

Yedi istasyondan oluşan hat, Narlıdere’den Evka-3 (Bornova) durağına kadar kesintisiz ulaşım sağlıyor. Ülkemizdeki her projede olduğu gibi burada da ufak tefek eksiklerle bir açılış yapıldığı belirtiliyor. Umarım eksikler en kısa sürede tamamlanır.

M2 Üçyol – Buca metrosunda bir TBM (Tünel Açma Makinesi) çalışmaya başladı, bu ay içinde üç TBM’nin daha devreye gireceği belirtildi.

Üçyol, Zafertepe, Bozyaka, General Asım Gündüz, Şirinyer, Buca Belediyesi, Kasaplar Meydanı, Hasanağa Bahçesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Koop. ve Çamlıkule istasyonlarının bulunacağı 13,5 km'lik Buca Metro hattı, F.Altay - Bornova arasında çalışan mevcut metro hattı ile Üçyol İstasyonu'nda, İZBAN hattı ile de Şirinyer İstasyonu'nda entegre olacaktır.

M3 Karabağlar-Gaziemir Metrosu İzmir’in en uzun hattı olacak. Karabağlar-Gaziemir metrosu için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı onay verdi. Proje 34,3 milyar TL’ye mal olacak. Projenin beş yıl içinde tamamlanması bekleniyor.

Halkapınar – Otogar metro hattı için 2024 yatırım planında on birinci kez 3 bin TL’lik sembolik ödenek belirlendi. On yılı aşkın bir süredir kent gündemini meşgul eden 4,5 km uzunluğundaki Otogar hattı bir süre daha yol alamayacak gibi görünüyor.

T3 Çiğli tramvayı 27 Ocak’ta hizmete açıldı ve günde otuz binin üzerinde yolcu taşıyarak İzmirlilere hizmet vermeye devam ediyor.

T4 Bostanlı-Örnekköy Tramvayı 17.04.2023 tarihinde Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne sunum yapılmıştır. 26.04.2023 tarihinde ise uygulamaya esas kesin projeler ve raporlar Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne onay için gönderilmiştir, 08.02.2024 tarihli yazı ile uygulamaya esas kesin projeler ve raporlar AYGM tarafından onaylanmıştır. Yatırım Programına alınması için T.C. Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı’na başvuru yapılacaktır.

Adana

Turgut Özal Bulvarı Tramvay Hattı planlama aşamasındadır. Hat 10 km 14 istasyon olup güzergâh Turgut Özal Bulvarı’nı takip ederek sonrasında yapımı tamamlanan 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ve buradan Şehir Hastanesine ulaşacak şekilde planlanmıştır.

Öğretmenler Bulvarı Tramvay Hattı da planlama aşamasındadır. 8,3 km 11 istasyon olup güzergâh gelişme konut bölgesinden geçmekte ve Turgut Özal Bulvarı Tramvay Hattı’na ve Turhan Cemal Beriker Bulvarı – Girne Bulvarı Tramvay Hattı’na bağlanacak şekilde planlanmıştır.

Turhan Cemal Beriker Bulvarı-Girne Bulvarı Tramvay Hattı 36,5 km 37 istasyon olup Adana kent merkezini, Adana Organize Sanayi Bölgesi’ne bağlayacak şekilde planlanmıştır. Bu hat da planlama aşamasındadır.

Yukarıda adı geçen üç hattın 2025-2027 yılları arasında tamamlanması hedeflenmektedir.

Gaziantep

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi tarafından projelendirilen Gar – Düztepe – Hastane Sürücüsüz Metro Hattı Cumhurbaşkanlığı 2024 yatırım programına alındı. 15 milyar TL’lik projenin yaklaşık 10.5 kilometre uzunluğunda olması ve iki yıl içerisinde tamamlanması planlanıyor.

Gaziray Banliyö Hattı’nın 1 istasyon ve 7 kilometre uzatılarak ticaretin yeni kalbi olacak BÜSEM’e ve 4 istasyon ve 15.3 kilometre uzatılarak Gaziantep Havalimanı’na bağlantısı yapılacağı açıklandı. Günlük ortalama 10 bin yolcuya OSB ile KÜSGET arasında hizmet veren Gaziray böylelikle daha fazla insanın faydalanacağı bir ulaşım aracı niteliği kazanacak.

Yüksek Hızlı Tren

Ankara-İstanbul yüksek hızlı tren hattında T26 Tüneli, Doğançay Ripajı ve ikinci kesimlerdeki işlerin tamamlanmasından sonra seyahat süresinin 35 dakika kısalacağı açıklandı. Bu işlerin ne zaman biteceği konusunda henüz net bir bilgi yok.

Ankara-İzmir yüksek hızlı tren hattının 2028 yılında hizmete alınması planlanıyordu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından yapılan son açıklamada açılış tarihinin 2027 yılına çekildiği belirtildi. Bugüne kadar çalışmaların %63’ü tamamlandı. 9 istasyonlu hat Afyonkarahisar, Uşak, Manisa ve İzmir gibi illerimizin de hızlı tren ile buluşmasını sağlayacak. Bu hattın altyapı çalışmaları için 2024 yatırım programında 6 milyar TL bütçe ayrıldığı belirtiliyor.

Ankara-Bursa yüksek hızlı tren hattının 2026 yılında hizmete alınması beklenmekle birlikte son günlerde 2027 yılının da çok fazla telaffuz edilmeye başladığını görmekteyiz. Bu projede ilerleme oranı %80’e ulaştı. Proje maliyeti 26 milyar TL olarak açıklandı.2024 yılında bu hattın altyapı projeleri için 50 milyon TL planlanmış.

56 kilometre uzunluğundaki Bursa – Yenişehir kesimi, 95 kilometre uzunluğundaki Bandırma-Bursa ve 50 kilometrelik Yenişehir-Osmaneli kesimleri olmak üzere toplam 201 kilometrelik hatta altyapı ve üstyapı çalışmalarına eş zamanlı olarak devam ediyor.

Halkalı-Kapıkule projesinin Çerkezköy-Kapıkule arasındaki 153 kilometrelik kesimde (1. Etap) yapım çalışmaları devam etmekte olup projede %73 fiziki ilerleme sağlanmıştır. Bu etabın 2025 yılı sonuna kadar bitmesi planlanmaktadır. Projenin diğer fazları olan Ispartakule-Çerkezköy arasındaki 67 km’lik kesim ve Halkalı-Ispartakule arasındaki 9 kilometrelik kesimin de 2028 yılına kadar tamamlanması bekleniyor.

Kayseri-Yerköy hattı Yerköy’den başlayıp, Şefaatli, Yenifakılı, Himmetdede’den geçerek, Kayseri’yi, Ankara-Sivas hızlı tren hattından Ankara’ya, Ankara-Eskişehir-İstanbul hızlı tren hattı üzerinden de İstanbul’a kadar bağlayacak. Kayseri-Ankara-İstanbul arasında kesintisiz ulaşım sağlanacak proje ile Kayseri-Ankara arasındaki mesafe iki saate inecek. Proje kapsamında, 142 kilometrelik yüksek hızlı tren güzergahında 2 istasyon, 15 tünel, 5 viyadük 18 köprü, 136 alt/üst geçit planlanıyor.

Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep yüksek standartlı demiryolu hattı inşaatı kapsamında bu güzergahtaki mevcut tren seferlerinin 22 Nisan’dan itibaren durdurulacağı açıklandı. Tren seferlerine verilecek olan aranın iki yıl olması bekleniyor.

İstanbul-Sivas YHT seferlerinin artık Ankara’da aktarma yapmadan yapılabileceği açıklandı. Başlangıç tarihi olarak da 27 Nisan tarihi verildi.

Bölgesel Trenler

İzmir – Bandırma arasında hizmet verecek olan 6 Eylül Ekspresi ve 17 Eylül Ekspresi trenleri, 12 Ocak’tan itibaren karşılıklı olarak seferlere başlamıştır. Tren yolculuk güzergahında İzmir, Manisa ve Balıkesir illerinden geçmektedir.

Karaelmas Ekspresi 12 Nisan’da seferlerine başladı. Daha çok turistik amaçlı olarak düşünülen tren Ankara – Zonguldak hattında haftada bir gidiş ve bir geliş olarak planlandı. Ankara’dan yola çıkan tren sırasıyla Kalecik, Çankırı, Çerkeş, Karabük istasyonlarına uğrayarak Zonguldak’a ulaşıyor. Dönüş yolunda ise Yenice ve Eskipazar’da duracak olan trenin son durağı Ankara olacak.

Ankara – Elmadağ Treni 21 Mart’ta seferlerine başladı. Her gün Ankara Elmadağ arasında 6 sefer yapılacak. Ankara Elmadağ bölgesel treni 136 koltuk kapasiteli dizel setlerden oluşacak. Seyir süresi 40 dakika olacak trenler sadece Kayaş İstasyonu’nda duracak. Hareket saatleri Ankara’dan 06.10, 12,25 ve 17,40 saatlerinde; Elmadağ’dan da 07.20, 13.30, ve 18.55 olarak belirlendi.

Mezopotamya Ekspresi yeni bir turistik tren olarak Ankara-Diyarbakır güzergahında 17 Nisan’da seferlerine başlayacak. Toplam 180 yolcu kapasitesine sahip olan ve dokuz yataklı ile bir yemekli vagondan oluşan trenin yolculuğu 24 saat sürecek.

Van Gölü Ekspresi de (Ankara-Tatvan arasında) turistik tren seferlerine nisan ayı içinde başlayacak. Elazığ ve Kayseri duraklarında süreli duruşlar yapacak olan trenin ev konforu sunan yataklı ve yemekli vagonlar ile donatıldığı belirtildi.

İstanbul’da ve diğer birçok şehirde raylı sistem çalışmaları devam ediyor. Bu sabah bir kısmını sizler için özetlemeye çalıştım. Bakalım önümüzdeki günlerde ne gibi gelişmeler göreceğiz.

Sağlıklı kalın, mutlu kalın…

13 yorum:

  1. Sabah Sabah Evrankaya14 Nisan 2024 08:53

    Günaydın Dostlar,
    Yazılarımı X'te (Twitter) AykutEvrankaya sayfasında, Facebook'ta Sabah Sabah Evrankaya sayfasında, LinkedIn'de Emin Evrankaya sayfasında takip edebilirsiniz.
    Sağlıklı kalın, mutlu kalın...

    YanıtlaSil
  2. Emin, Trabzon rayli sistem bilgilendirmesini ne zaman yapacaksin😊😊ANY

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zorluoglu'nun projesinde kaldırım üstünde giden metro vardı, raylı sistemde ciddiyet bu kadar. 50 sene sonra ancak yaparlar

      Sil
    2. Sabah Sabah Evrankaya14 Nisan 2024 10:10

      En kısa zamanda inşallah.

      Sil
  3. Bursa-istanbul hatti ne zaman bitiyor acaba

    YanıtlaSil
  4. Büyük emek. Eline sağlık.
    M10 tamamlanmadı mı? T10 cok onemli bir hat.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabah Sabah Evrankaya14 Nisan 2024 11:20

      M10 açılmadı. Yazımda da belirttiğim gibi şu anda 2025 Haziran konuşuluyor.

      Sil
  5. Baskentimize hic yakismiyor. İstanbuldaki projelerin 10’da biri baskentte yok.

    YanıtlaSil
  6. Çok faydalı bilgiler verdiniz çok teşekkür ediyorum
    Kırklareli Lüleburgaz,Edirne - İstanbul hizli tren hakkinda bilgi rica etsek ,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabah Sabah Evrankaya17 Nisan 2024 09:05

      Günaydın. Yukarıda belirtmiş olduğum Halkalı-Kapıkule Hattı dışında başka bir bilgi yok elimde maalesef.

      Sil
  7. İstanbul-anttalya hattini goremedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabah Sabah Evrankaya17 Nisan 2024 09:00

      Eylül 2023'te Eskişehir-Antalya etüt çalışmalarının bittiğine dair bir bilgi almıştık ama henüz ihale yapıldığına veya yatırım programına alındığına dair bir şey göremedim. Kısa vadede çok bir şey göremeyeceğiz gibi duruyor.

      Sil