5 Aralık 2021 Pazar

Zara

Günaydın Dostlar,

Bir şeyler yazıyorsam veya iş yapıyorsam muhakkak müzik çalıyordur. Bir işi yapmaya başlamadan önce ilk önce müziği açarım. Müzik olmadan sistemim harekete geçemiyor herhalde. Sabah yazılarımı yazarken de kısık sesle de olsa muhakkak müzik açıktır.

İnkâr edemeyeceğimiz bir gerçek de Spotify ve benzeri uygulamaların bu işi çok kolaylaştırmış olması. Hepimiz listelerimizi yaptık, her ortamda dinliyoruz. Yılın son günleri yaklaşırken de bütün yıl boyunca ne dinlediğimizin minik bir listesini alıyoruz. Bence güzel bir çalışma. Birçok arkadaşımız bu bilgileri sosyal platformlarda da paylaşıyor.



Gelen bilgiler her sene beni şaşırtıyor. Her gün müzik dinliyorum ama bir arkadaşım gelip de “En çok hangi şarkıları diniliyorsun?” dese hayatta bunları tahmin edemezdim. Ben genellikle listelerimi karışık olarak dinliyorum. Uzun zamandır duymadığım bir şarkı bir anda ortaya çıkınca keyifli oluyor.

Bu konuyla ilgili bir diğer sorunum da kulaklıkla müzik dinlemeyi sevmemek. Uçak yolculukları dışında hiçbir zaman kulaklıkla müzik dinlemedim. Müziğin sesi bütün odaya yayılmazsa (bir Yay burcu olarak) kendimi kısıtlanmış hissediyorum galiba. Bazı durumlarda bütün apartmana yayılması da hiç de fena olmuyor.

Spotify, 2021 yılında toplam 36.230 dakika müzik dinlediğimi belirtmiş. Çok fazla CD ve plak da dinlediğim düşünülürse bu yıl epeyce müzik dinlemişim. Sadece Spotify ortalaması günde 100 dakika ediyor. Demek ki averajda her gün iki saate yakın Spotify dinlemişim. Şu anda bu satırları yazarken de çaldığından hiç şüpheniz olmasın.

2020 yılında en çok dinlediğim şarkı Uriah Heep grubunun “Lady In Black” şarkısıydı. Daha doğrusu, şarkısıymış. Evet, bu grubu severim ama bir numara olacak kadar dinlediğimi hiç tahmin edemezdim. İkinci sırada da Elton John’dan “Goodbye Yellow Brick Road” vardı. Üçüncü sırada Rainbow ve şarkıları “The Temple Of The King” vardı. Bu şarkı Müslüm Baba’nın “Affet” şarkısının orjinali. Renaissance grubunu da çok severim ve çok dinlerim, bu nedenle dördüncü sırada da “Kiev” şarkısı vardı.

Geçen sene en çok dinlediğim sanatçılar da sırasıyla Uriah Heep, Renaissance, Jethro Tull, Deep Purple ve Eric Clapton şeklindeydi. Deep Purple, lise yıllarından beri en sevdiğim gruplardan biridir.

Bu sene bütün ruh halim değişmiş. En azından Spotify öyle diyor. Toplamda 1.114 değişik sanatçı dinlemişim ama en çok dinlediğim Zara olmuş. Hem de açık ara. Zara’dan sonra sırada Jülide Özçelik var. Onu da çok severim ve yıllar önce Sevgili Jülide Özçelik ile ilgili bir yazı bile yazmıştım. Merak eden arkadaşlar için bağlantısını buraya koyuyorum.

Jülide Özçelik 

Sıralama Sezen Aksu, Suavi ve Uriah Heep şeklinde gidiyor.

Uriah Heep yine ucundan da olsa ilk beşe girmiş ama Sezen Aksu’ya çok şaşırdım. Hangi şarkılarını bu kadar çok dinlemişim de ilk üçe girmiş, anlayamadım.

En çok dinlediğim şarkı da Zara’dan “Sabahçı Kahvesi” olmuş. Bir yıl içinde her şey o kadar çok değişmiş ki siyahlar giyen kadın bir yıl sonra sabah kahvesi içmeye gitmiş. Listedeki beşinci şarkı da Zara’nın “Kaç Kadeh Kırıldı” şarkısı. Ben 2021’de epeyce Zara dinlemişim. Yüzlerce şarkılık listelerimde hep Zara çıkmış karşıma. Tabii o çıkmış, ben de hiç itiraz etmemişim. Her seferinde baş köşeye buyur etmişim. Zara’nın sesini çok beğendiğimi ve bu tip şarkıları çok iyi söylediğini belirtmeden de geçemeyeceğim. Bu yıl her yer Zara olmuş.

Benim en çok dinlenenler listemde “Sarı Gelin” ikinci sırayı almış, “Babuba” şarkısı da üçüncü olmuş.

Her senenin kendine özgü duyguları ve akışı var. Kim bilir belki de gelecek sene birinci sırada Ajdar ve “Nane Nane” olur.

Sağlıklı kalın, mutlu kalın…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder