27 Aralık 2015 Pazar

1 Ocak 1977...

Günaydın dostlar…

Ahmet Hakan, geçen gün Yıldız Savaşları filmleri hakkında yazmış olduğu yazısında, “Ben bu filmlerin hiçbirini izlemedim” yazmıştı. Sizlere belki birazcık tuhaf gelebilir ama ben de bu filmlerin hiç birini izlemedim.  
 
İşin garip yanı, hiç de merak etmiyorum. Yanılmıyorsam 8 tane film oldu ama bir tanesini bile merak etmedim. Dünyada milyarlarca kere izlenmiş filmleri, insan merak edip gidip en azından bir tanesini izlemez mi? Adı Emin ise izlemez. Hemen bir konuyu daha belirteyim; bu filmlerin isimlerini bile bilmiyorum. Hepsinin adı, Yıldızlar Savaşı’mıdır yoksa başka bir şey midir onu bile bilmiyorum.
Aslında yazıma başlarken, “Bir tanesini izledim” diyecektim ama sonradan düşündüm de, benim izlediğim film Star Wars serisine dâhil değildi. 1977 yılında “Close Encounters Of The Third Kind” (Üçüncü Türden Yakın İlişkiler) diye başka bir film daha yapılmıştı, ben de onu izlemiştim.

Sevgili arkadaşlarımın ısrarları sayesinde, bu filmi Londra’da, Piccadilly Circus’ta çok güzel bir sinemada izlemiştik. Filmin konusunu hiç hatırlamıyorum ama salonun değişik noktalarından gelen sesleri ve müzikleri çok iyi hatırlıyorum.

Yıldızlar Savaşı filmi yapıldığında ben İngiltere’de yaşıyordum. 1977 yılında ilk defa bu film çıktı, daha sonra da Üçüncü Türden Yakın İlişkiler. Şimdiki yarım asırlık halim bu filmleri hiç merak etmiyor ama görülüyor ki, 17 yaşındaki halim de hiç merak etmemiş. Genç çocuksun, kaldır kıçını da git seyret.
Bütün dostlarım, benim sinemaya gitmeyi çok da sevmediğimi bilirler. Lise yıllarında, annemin film merakı yüzünden gitmediğim film kalmamıştı. Yıldızlar Savaşı’nın bir filmini bile görmemiş olabilirim ama Malkoçoğlu serisinin tamamını seyrettim.

Bir de tabi rahmetli Bülent’le beraber New York’tan getirtip izlediğimiz Kemal Sunal filmleri vardı. Bekçiler Kralı’ndan tutun da, Kapıcılar Kralı’na kadar hepsini izledik. Hatta defalarca izledik.

Şimdi sizlere aynı soruyu ben soruyorum; “Ne dersiniz dostlar, bu filmleri izlememekle çok mu şey kaybettim? Sadece bir tanesini izleyecek olsam, hangisini izlemeliyim? Birincisini görmeden, üçüncüsünü izlersem, çok mu saçma olur?”

Bu konunun sadece filmlerle kalmayıp, bilgisayar oyunlarına kadar yayıldığını da biliyorum. Bir ara her yerde bu konu ile ilgili bir şeyler vardı.
Belki de hepsinden vazgeçip şu anda sinemalarda oynamakta olanı izlemeliyim. Bazı dostlarım da, “Sen, Star Wars’u boş ver, Nadide Hayat filmine git” diyorlar. En azından bizim toprakların ürünüdür, onu daha iyi anlarım ama o filmin de insanın içini sıkacağı gibi bir his var içimde. Etrafımızda zaten bu kadar sıkıntı varken, gidip bir de ekstra sıkıntı satın alamayacağım…

Sağlıklı kalın, mutlu kalın…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder