7 Şubat 2021 Pazar

Sabah Sabah Evrankaya Klasik

Günaydın Dostlar,

“Müzik dinlemeyi hiç sevmiyorum.” diyen bir kişiyi hiç duymadım. Az da olsa çok da olsa hepimiz müzik dinlemeyi seviyoruz. İş yaparken müzik dinlemenin keyfi de ayrı bir güzel oluyor. Hiçbir yerde olmasa bile arabada giderken dinliyoruz.

Ben de çok seviyorum müzik dinlemeyi. Bazen evin içinde iki ayrı yerden müzik geldiği bile oluyor. Salona gidip bir şeyler açıyorum, sonra çalışma odama gidip tekrar başka bir şey açıyorum. Bilhassa da sabah yazılarımı yazarken veya günlük piyasa takiplerimi yaparken muhakkak müzik arka planda çalıyordur.


Hepimizin çeşitli müzik dinleme yöntemleri ve ekipmanları olmakla beraber, son zamanlarda müzik listeleri çok popüler. Çeşitli platformlarda herkesin birçok listesi var. Benim de naçizane listelerim var ama ben kulaklıkla müzik dinlemeyi pek sevmiyorum. Hatta hiç sevmiyorum. Ortam şartlarından dolayı çok mecbur kalmadıkça da kulaklıkla dinlemiyorum. Birkaç kere trenlerde dinlediğimi hatırlıyorum.

Arkadaşlarım zaman zaman “Sen ne tür müzik diniliyorsun?” diye soruyorlar. Açıkçası, ben her şeyi dinliyorum. Farkı yaratan şeyler zaman ve mekân.

Sabah Sabah Evrankaya Türkçe, Sabah Sabah Evrankaya Yabancı, Sabah Sabah Evrankaya Prog, Sabah Sabah Evrankaya Sabah Kahvesi gibi benim de birçok listem var. Bunların hepsi halka açık ve oldukça kapsamlı listeler. Bilhassa Prog listesi oldukça büyük bir liste. Bu listede itina ile seçilmiş 2300 civarı eser var. Hepsi de benim sevdiğim ve dinlediğim şarkılar. İsteyen bütün arkadaşlar listelerin hepsini takip edebilirler, dinleyebilirler.

Bu listeler güzel ve kapsamlı ama ben size bu sabah Sabah Sabah Evrankaya Klasik listemden söz etmek istiyorum. Sabah yazılarını yazarken veya diğer işlerimi yaparken ben genelde hep bu listeyi dinliyorum. Onu ekle bunu ekle derken hemen hemen sevdiğim bütün eserler bu listede kendilerine yer buldular.

Akşamları Hakan Taşıyan’dan Ritche Blackmore’s Rainbow’a kadar her şeyi dinleyebilirim ama sabah işlerimi yaparken muhakkak klasik listesi çalıyordur. Nadiren de olsa Sabah Kahvesi listesini dinlediğim de oluyor. İnsanın canı bazen arka planda Türkçe sözlü bir şeyler çalsın istiyor.

Bütün babalar ve babaların çok bilinen, az bilinen birçok eserleri klasik listesinde mevcut. Kocaman güzel bir liste oldu. Bazen insanın canı bir eseri başından sonuna kadar dinlemek istiyor, o yüzden de eserleri sıralı kaydettim. Tabii karışık dinleme imkânı da var ama arzu edenler için sıralı dinlemek de mümkün.

Bach ve Mozart’ın yerleri bambaşka olmakla beraber, benim için bir numara Beethoven. Doğal olarak da listem Beethoven ile başlıyor. Herkes beşinci ve dokuzuncu senfonisini sever ama benim için liste başı üçüncü senfonidir. Listem de zaten üçüncü senfoni ile başlıyor.

Bu üç büyüğün eserlerinden tutun da Corelli’nin eserlerine kadar çok geniş bir yelpazede bütün eserler mevcut. Uçan Hollandalı da listeye katıldı, Rodrigo’nun gitar konçertosu da. Doğal olarak Scheherazade de geldi. Tuna kıyılarında dört mevsim boyunca yürüyüşler yapmak istiyorsanız, o imkânımız da mevcut.

Ağırlıklı olarak Doğu Avrupalı bestecileri daha çok sevdiğimi düşünüyorum. Liste biraz Doğu Avrupa ağırlıklı olabilir. Mussorgsky, Stravinsky ve Tchaikovsky de en sevdiğim isimler arasında. Ben tek tek listede nelerin olduğunu yazmayayım, arzu eden arkadaşlarımız kendileri keşfetsinler.

Doğal olarak; hepimizin kendi listeleri olmakla beraber, bazen insan kendi listesinden sıkılıyor ve değişik bir şeyler arıyor. Mesela, ben de sevgili kardeşim Hasan’ın listesini sık sık dinliyorum.  Bilmediğiniz bir listede bir anda yıllardır duymadığınız bir eserin çalmasının da ayrı bir tadı oluyor.

Ben de size burada farklı alternatifler sunmak istedim. Ayrıca önerilere de açığım. Listelerin her hangi birine bir şeyler eklememizin güzel olacağını düşünüyorsanız, lütfen benle paylaşın.

Ne tür olduğu çok da önemli değil, muhakkak müzikle kalın.

Sağlıklı kalın, mutlu kalın…

1 yorum:

  1. Günaydın Dostlar,
    Yazılarımı Twitter'da AykutEvrankaya sayfasında, Facebook'ta Sabah Sabah Evrankaya sayfasında, LinkedIn'de Emin Evrankaya sayfasında takip edebilirsiniz.
    Sağlıklı kalın, mutlu kalın...

    YanıtlaSil