25 Eylül 2022 Pazar

Her Şey Gelebilir

Günaydın Dostlar,

Amerikalı bir arkadaşımla Bağdat Caddesi’nde yürürken sokak geçişlerinde çok da sağa sola bakmadığı dikkatimi çekti. Benim uyarıma da “Ben sokağın yönüne göre bakıyorum, ters yönden ne gelebilir ki?” diye karşılık verdi.

Bana söylenebilecek bir laf mı şimdi bu? “Öyle şeyler gelir ki rüyanda bile göremezsin.” dediğimde “Bisikletliler, motosikletliler dünyanın her yerinde zaman zaman ters yöne girebiliyorlar.” dedi.



Ben onları düşünmedim bile. Hiçbir şeye şaşırmayan bizler, ters yönden bir bisiklet geldi diye mi şaşıracağız? Dikkatimizi bile çekmez. Unutmayalım ki bizim yaşamımızın en belirgin özelliği hiçbir şeye şaşırmamamızdır. “Bu kadar da olmaz.” diyebileceğimiz bir şey kaldı mı?

Sokaktan aşağıya ne gelse şaşırırdım? Ata binmiş aşağıya doğru gelen insanları görsem şaşırır mıydım sizce? Bence ihtimal sıfır. At zaten bizim için özel bir konu, atlı polislere de alışığız, o yüzden de hiç yadırgamazdım. Haber değeri bile yok.

Atı geçtik, develerin üzerinde insanları görsem şaşırır mıydım? Azıcık bir şaşırma olurdu ama çok da umursamazdım. Vardır bir nedeni diye düşünürüm. Belki film çekimi için filan gelmişlerdir. Zaten izah edemeyeceğimiz her şeye “Vardır bir sebebi.” açıklaması yaparız. Muhtemelen de hiçbir açıklaması yoktur.

Develere değil ama fillere daha çok çok şaşırırdım. Fillerin üstünde gelen adamlar dikkatimi çekerdi. Hatta resimlerini çekip sosyal medya platformlarında paylaşırdım. Bu konu da herhalde Hindistan’da kimseyi şaşırtmazdı.

İnsanları geçelim, insansız hayvan sürüleri kaçımızı şaşırtırdı. Koyunların, ineklerin, tavukların ve diğer samimi olduğumuz hayvanların hiçbirimize etkisi olmazdı. Dönüp bakmazdık bile. İlgimizi çekebilmesi için yokuş aşağı devekuşu veya tavus kuşu sürüsünün geliyor olması lazım.

Ters yönden gelen her türlü taşıta da çok alışığız. Bizi etkilemesi için ters yönden uçak filan geliyor olması lazım. Ona da çok şaşırmayız ama en azından dönüp bir kere bakar ve “Nereye gidiyor acaba?” diye düşünürüz. Ben böyle bir şey görsem restoran veya kafe yapılacağını düşünürüm.

Uçak ilginç olurdu ama tren veya gemi de fena olmazdı. Trenleri çok sevsem de asfaltta giden bir tren benim için bile fazla olurdu. Aslında tramvaylar yüzünden bu duruma da çok yabancı değiliz. Gemi görmek daha güzel olurdu.

Hepimizi gerçekten şaşırtacak durum uzaylılar olurdu. Noter Sokak’tan aşağıya doğru uzaylıların geldiğini gözünüzün önüne getirin. Böyle bir durumda insan ne yapacağını bilemez. Bunların önünden karşıya geçmek dağıtım kamyonunun önünden geçmeye benzemez. Parmağından ateş açarak moleküllerine ayırır vallahi. Onlara “Baba ya ters yöne girmişsiniz.” de denmez.

Çocuk bir laf söyledi, benim aklıma gelmeyen şey kalmadı. Bunlar sabahın karanlığında aklıma gelenler. Biz Amerikalı değiliz, her yöne beş kere bakmadan sakın karşıdan karşıya geçmeyin. Hatta yukarıya bile bakın. Şimdi bir de kafanıza düşme ihtimali olan şeyleri saydırmayın bana.

Sağlıklı kalın, mutlu kalın…

2 yorum:

  1. Sabah Sabah Evrankaya25 Eylül 2022 08:47

    Günaydın Dostlar,
    Yazılarımı Twitter'da AykutEvrankaya sayfasında, Facebook'ta Sabah Sabah Evrankaya sayfasında, LinkedIn'de Emin Evrankaya sayfasında takip edebilirsiniz.
    Sağlıklı kalın, mutlu kalın...

    YanıtlaSil