14 Mayıs 2023 Pazar

Restoranlar

Günaydın Dostlar,

Geçen hafta, yazılarımı takip eden bir arkadaşın ricası üzerine takip ettiğim otellerdeki bir yıllık fiyat değişimini paylaşmıştım. İtiraf etmek gerekirse yazı hiç beklemediğim kadar ilgi gördü ve aynı şekilde restoranları ve kafeleri yayınlamam için çok talep geldi. Sizlerin de bildiği gibi aylık raporlarımda restoran fiyatlarındaki değişeme de yer veriyorum. Hemen belirtmek isterim ki bu benim takip ettiğim restoranlardaki yemeklerin fiyat değişimi.



Otel mukayesesini 6 Mayıs 2022 ve 6 Mayıs 2023 arasında yapmıştık. O zaman restoranları da 13 Mayıs 2022 ve 13 Mayıs 2023 arasında yapalım. Hem 13 çok güzel, çok uğurlu bir rakamdır.

Gelelim 13 Mayıs mukayesesine. Bu iki tarih arasında restoran fiyatları %104,16 oranında artmış.

En yüksek artış %177,78 ile meşhur kahvecinin çikolatalı kurabiyesinde olmuş. İşin ilginç yanı %144,21 ile üçüncü sırada da yine aynı kahvecinin latte kahvesi var. Ben bu zincirin zaten iki ürününü takip ediyorum ve iki ürünle de ilk üçe girdiler. Büyük başarı!

İkinci sırada %172,55 ile et döner dürüm yer alıyor. Bu ürün Şaşkınbakkal’daki en meşhur büfelerden birisine ait. Bizim de zaman zaman aldığımız bir ürün olmakla beraber, bu davranışıyla bizi kendinden soğutuyor.

Dördüncü sırada %143,59 ile köfte var ve aynı kahveci gibi altıncı sıradaki ürün de bu restorana ait. Altıncı sırada %138,81 ile mantı var. Adını turizm bölgelerinin birinden alan bu restoran lezzetli ürünler sunsa da yakında güneye gidip yiyip gelmek daha ucuza gelecek.

Beşinci sırada %142,19 ile karışık sebzeli dana eti var. Bu bir Çin yemeği ve şu andaki fiyatı 310 TL. Ben, yemek buralardan bir yerden geliyor zannediyordum ama fiyata bakınca Çin’den doğrudan benim kapıya geldiği anlaşılıyor.

Yedinci sırada %136,92 ile schnitzel var. Güzeli de çok güzel olur ama kurumaması lazım. Kuruyunca yemesi çok zor oluyor. Ne az pişireceksin ne de çok. Viyana’ya gideyim de sevgili arkadaşım bana bir schnitzel yedirsin.

Sekizinci sırada %133,33 ile peynirli su böreği var. Doktorumun “Glüten yeme.” tavsiyesi üzerine artık çok yiyemesem de güzelinin yağ gibi gittiğini de çok iyi bilirim.

Dokuzuncu sırada %132,35 ile kuzu şiş kebap var. Amerika’dan döndüğüm ilk yıllarda bu üründen sık sık sipariş ederdim ve salata ile beraber 15 TL öderdim. Gerçekten de güzel günlermiş.

Onuncu sırada %128,85 ile meşhur hamburgercinin en bilinen menüsü var. Hamburger menü fiyatları maalesef Güney Amerika seviyesine geldi. Üniversite yıllarında bu menülerle yaşasak da artık hiç yemiyoruz. İşin garip tarafı hiç aramıyorum da. O yıllarda üç gün yemesek ateşte pişmiş hamburger krizimiz tutardı. Sabaha kadar program yazdığımız gecelerde rahmetli Bülent gece iki üç gibi hamburgerleri alır gelirdi. Mekânı cennet olsun.

On birinci sırada %124,49 ile kebap var. Tabii Urfa’sı var, Adana’sı var. İşin ilginç yanı bu ürünler birçok restoranda hemen hemen aynı oranda artmış.

On ikinci sırada da %123,08 ile kıymalı kapalı pide var. Yıllardır yemediğim bir ürün olsa da pide olmadan restoran raporu olmaz.

Dostlar, gördüğünüz gibi ürünlerin çoğu et ürünleri. Bu duruma hiçbirimiz şaşırmıyoruz. Kahveciyi bir yana bırakırsak bir de fiyatı et kadar artan peynirli ürünler var.

Seneye bu zamanlarda görüştüğümüzde umarım bu oranlar en azından iki haneli sayılara inmiş olur.

Sağlıklı kalın, mutlu kalın…

3 yorum:

  1. Sabah Sabah Evrankaya14 Mayıs 2023 08:39

    Günaydın Dostlar,
    Yazılarımı Twitter'da AykutEvrankaya sayfasında, Facebook'ta Sabah Sabah Evrankaya sayfasında, LinkedIn'de Emin Evrankaya sayfasında takip edebilirsiniz.
    Sağlıklı kalın, mutlu kalın...

    YanıtlaSil
  2. Bilgi için tşkler hepsi cep yakıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabah Sabah Evrankaya14 Mayıs 2023 11:46

      Ben teşekkür ederim 🙏🙏

      Sil