22 Mayıs 2016 Pazar

Gidip Yatacağım

Günaydın Dostlar,

Mademki bu haftaya taksi muhabbeti ile başladık, o zaman taksilerle devam edelim. Son günlerimin büyük bir kısmı ya yürüyerek ya da taksilerde geçtiği için taksiler bu ara hayatımın büyük bir parçası.
Öğleden sonra saat 14.00 gibi sakin sakin ilerlerken birden bizim taksici amcanın telefonu çaldı. Bir şeyler konuştuktan sonra, “Tamam tamam gidip yatacağım.” diyerek telefonu kapattı. Başkalarının konuşmaları ile ilgilenmeye hiç meraklı olmadığım için her ne kadar bu cümleyi duymuş olsam da amcanın ne konuştuğu konusunda çok fazla da düşünmedim.


Düşünmedim ama bir müddet sonra, telefonu tekrar çaldı. Bizim amca, “Müşterim var anlamıyor musun müşterimi bırakır bırakmaz gidip yatacağım.” diyerek, telefonu bir kere daha kapattı. Telefonunu kapattı ama bu sefer amcanın ses tonu biraz daha kızgın bir hâl aldı.

Saf ve temiz bir Anadolu çocuğu olarak, ben de eşi amcaya kızıyor zannettim.  Hasta herhalde, eve gidip yatsın istiyor diye düşündüm. Hatta bu sıcakta hasta hasta yollarda taksi kullanmak zorunda kaldığı için de üzüldüm biraz.

İnmeme yakın telefon bir kere daha çaldı. Bu sefer bizim amca “Ağabey anlatamıyor muyum size müşteriyi indirir indirmez karakola gidip teslim olacağım, ne kadar gerekiyorsa o kadar yatacağım.” dedi.

Ne yalan söyleyeyim, bu cevap epeyce bir ilgimi çekti. Ben adamcağız hasta haliyle araba kullanıyor diye düşünürken meğerse bizim amca kanun tarafından aranıyormuş. Bu sefer de kafanız çalışmaya başlıyor ve “Acaba ne halt etmiş olabilir?” diye düşünmeye başlıyorsunuz. Deminden beri beni taksisinde misafir eden bu sakin görünüşlü amca, belki de bir katil.

“Müşteriyi indireyim de sonra da gidip yatayım.” nasıl bir garip dünyanın cümlesidir? Hapse girmeden evvel son defa birkaç kuruş kazanma çabası mıdır yoksa bu “yatma” işini geciktirme ruh hali midir? Taksiden inerken kafamda bin bir türlü garip düşünce vardı. Adam için üzüleyim mi yoksa teslim olacağı için sevineyim mi bilemedim.
“Acaba benden aldığı son 50 lirayı evine uğrayıp çocuklarına mı verecek?” diye düşünmeden de edemedim. Kızdım da biraz. Bu amca bir şeyler yaptıysa bile çocukların günahı nedir? Amcanın çocuğu var mıdır yok mudur bilmiyorum ama konu her neyse Allah hiç kimseyi doğru yoldan ayırmasın. Küçük menfaatler veya hesaplaşmalar uğruna büyük değerlerimizi kaybetmeyelim.
İşin hukuksal boyutunu bir yere bırakırsak bu minik taksi seyahatinde yaşananlar Türkçenin azizliğinden başka bir şey değildir. Bizim lisanımızda her yatmak aynı yatmak değildir. Uyumak anlamına da gelebilir, cinsellik anlamına da gelebilir, hapiste kalmak anlamına da gelebilir hatta paranın üzerine yatmak anlamına bile gelebilir. Esnek bir lisandır bizim lisanımız, ne yöne çekerseniz oraya gider.

Dostlar, günlerden pazar olabilir ama siz de daha fazla yatmayın. Erken kalkan yol alır. Kalkın ve çayınızı, kahvenizi içerken nerede ve neden yatacağını çok da iyi anlayamadığımız taksici amcayı okuyun.

Sağlıklı kalın, mutlu kalın…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder