19 Nisan 2014 Cumartesi

Jülide Özçelik

Günaydın Dostlar,

Çiçek Pasajı'nda dostlarla çok güzel bir gece geçirdikten sonra, sağ olsunlar arkadaşlar beni evime kadar bıraktılar. Yolda gelirken radyoda çalan müzik dikkatimi çekti. Rakıyı da güzel içmiş olduğumuz için söyleyenin kim olduğunu üç kere filan sordum.


Söyleyen Jülide Özçelik...

Müjdat Gezen Sanat Merkezinin Hafif Batı Müziği Bölümü'nden 1998 yılında mezun olmuş bir sanatçı. Bizim melodilerimizi kullanarak yaptığı Türkçe sözlü caz çalışması bu kadar mı güzel olur? Yol boyunca dinlemeye doyamadım. Kendi kendime de “Ulan inşallah bu kafa ile ismini unutmam da yarın gidip alırım.” deyip durdum.

Türkçe sözlü caz albümleri konusunda geçmişte Sevgili Özdemir Erdoğan’ın ve birçok diğer sanatçının çok başarılı çalışmaları olmuştu. Bence bu konuda Jülide Özçelik hepsini geride bırakmış. Su gibi akan bir ses insanı dinlendiriyor ve dinledikçe daha çok dinlemek istiyorsunuz.
Eminim ki Bayan Özçelik’i çok iyi tanıyan ve takip eden birçok kişi vardır. O yüzden ben hiç ukalalık yapmayıp naçizane bilmeyenler için çok tavsiye ettiğimi belirteyim. Ben de ismini unutmadım ve hemen ertesi gün gittim, CD’lerini aldım. Aldığım andan beri de dinliyorum.
Görünüşe bakılırsa Jazz İstanbul Volume I ve Jazz İstanbul Volume II adlarında iki adet CD’si var. (Başka da varsa ben göremedim) Her iki CD de birbirinden güzel; Jülide Özçelik’in duru, net, pürüzsüz sesi insanı başka dünyalara götürüyor.

Türkiye’de insanlar pek caz dinlemez. "Sıkıcı ve zenginlerin dinlediği bir müzik" diye bir etiketi vardır caz müziğinin. Hemen belirtmek isterim ki bu caz bildiğiniz caz değil. Hiç bitmeyecekmiş gibi gelen caz parçalarından da değil. Bu caz, “Türkü Caz”. Yıllardır bu konuda uğraş veren sanatçılar ellerinden geleni yaptılar ama Jülide Özçelik almış caz bayrağını başka bir seviyeye taşımış. Bu ülkede caz dinlenmesi ve sevilmesi konusunda büyük bir adım atmış.

Ben hiçbir enstrüman çalamam. Plak çalmayı bile zar zor beceriyorum ama her zaman büyük bir müzik arşivi olan, iyi bir dinleyici olduğumu düşünürüm. Her türlü müziği dinleyen bir insan olarak bugüne kadar Jülide Özçelik’i keşfetmemiş olmam benim adıma bir kayıp olmuş. Neyse, zararın neresinden dönersen kardır.

Bu sabah kendimi biraz küçük Hıncal gibi hissettim ama bu kadar güzel bir çalışmayı da hiç dinlememiş olanlar olabilir düşüncesiyle kendime saklayamazdım. Belki de hepiniz biliyordunuz, hiç dinlememiş olan bendim. Kendi kategorisinde (Türkçe sözlü, Türkçe özlü caz) çok başarılı bir sanatçı.

Sağlıklı kalın, mutlu kalın...

2 yorum:

  1. Ayni sekilde ben de tesadufen ulastim Julide Ozcelik'e. Keyifle dinliyoruz...

    YanıtlaSil
  2. Aldığım günden beri, iki CD'sini de bende sık, sık dinliyorum. İnsana huzur veren, çok temiz, çok duru, çok net bir sesi var...

    YanıtlaSil